خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بخش عمده مشکلات کشور حاصل اتخاذ راهبردهای اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۵۶۹

وزیر بهداشت بخش عمده مشکلات کشور را حاصل حاصل تاخیر در تصمیم‌گیری و یا اتخاذ راهبردهای اشتباه دانست.

به گزارش ، سید حسن هاشمی در نشست مشترک اعضای هیات علمی و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: اگرچه متاسفانه آسیب به جامعه پزشکی، از درون خود این قشر وارد می شود اما نباید فراموش کنیم که مردم ایران، هوشیار و هوشمند هستند و  فضاسازی ها تاثیری در احترام آنها به جامعه پزشکی ندارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: معمولا در کشور باب شده که به هر فرد یا مجموعه ای که محبوبیت بیشتری داشته باشد، بیشتر حمله می کنند اما هر کدام از ما در جامعه پزشکی باید مراقب رفتار خود باشیم و باور داشته باشیم که قضاوت مردم به واقعیت نزدیک تر است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: می توان سیاستگذاری برای اجرای بهتر و برطرف کردن نقایص طرح تحول سلامت را به قطب های ده گانه آمایشی واگذار کرد و قبول داریم که برای کشور نمی توان یک نسخه واحد نوشت.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت بهره مندی اقشار کم درآمد و ضعیف از طرح تحول سلامت، گفت: از روز اول هم گفتیم که افراد کمتر برخوردار باید از خدمات طرح تحول سلامت بهره مند شوند و یکی از دلایل عمده ای که برای تصدی وزارت بهداشت و کاهش مشکلات مردم، قبول مسئولیت کردم، ایجاد عدالت در سلامت بود و علاقمند نیستیم که حوزه سلامت مانند یارانه ها باشد بلکه باید هدفمند باشد. البته بهترین یارانه دولت در حال حاضر طرح تحول سلامت است.

هاشمی اضافه کرد: در پوشش بیمه ای برای افراد فاقد پوشش بیمه، همه افراد شامل فقیر و غنی را بیمه کردند و این هم یک اشتباه بود چون افراد کم درآمد باید بیشتر بهره مند می شدند و یکی از مشکلات دیگر ما این بود که به جای 4 میلیون نفر فاقد پوشش بیمه، 11 میلیون نفر بیمه شدند و منابع آن هم پیش بینی نشد.

بنا بر گزارش وبدا، وزیر بهداشت با اشاره به تاخیرهای طولانی مدت مطالبات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی از وزارت بهداشت، گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات پرسنل وزارت بهداشت، یکی از نقدهای جدی است که خدا را شاهد می گیرم که کار شبانه روز ما، تلاش برای برطرف کردن مشکلات و پرداخت مطالبات است اما در ابتدای طرح تحول سلامت، به شرکای خود اعتماد کردیم و از قبل از اجرا نیز با آنها شرط کرده بودیم اما در عمل، اتفاقات دیگری رخ داد و طلب ما از بیمه ها و اعتبارات دولتی، به موقع پرداخت نشد اما تلاش کردیم و می کنیم که آسیب کمتری به مردم وارد شود.

 هاشمی تاکید کرد: جهت گیری طرح تحول سلامت به سمت مردم، محرومین و کاهش هزینه های آنها است و امیدواریم تا روزی که مسئولیت داریم بتوانیم این طرح را حفظ کنیم، نقایص آن را برطرف کنیم و مورد حمایت بیش از پیش مقامات کشور و سیاستمداران باشد تا رنج و مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به تعبیر خود از شرایط آینده کشور به طوفان گذرا، گفت: این تعبیر را در جمع روسای دانشگاه های علوم پزشکی به کار بردم چون آنها با جان و سلامت مردم سر و کار دارند و باید هوشیار باشند و تدبیر کنند که به مردم کمترین آسیب برسد.

 هاشمی تاکید کرد: قبول ندارم که برخی افراد، ریشه مشکلات اقتصادی کشور را سیاسی و مربوط به خارج از مرزها می دانند بلکه بخش عمده ای از مشکلات کشور، حاصل تاخیر در تصمیم گیری و یا اتخاذ راهبردهای اشتباه است و ما در حوزه سلامت نباید راهبرد اشتباهی داشته باشیم چون در ماه های آینده باید در حوزه تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، خللی وارد نشود.

وزیر بهداشت افزود: تقاضای من این است که افراد صرف نظر از هر نوع نگاه و رویکردی که دارند در جهت پیشرفت کشور و عبور از شرایط کنونی، تلاش کنند. امروز زمان مخالفت با وزیر، وزارت، دولت، مجلس، قوه قضاییه یا نظام جمهوری اسلامی نیست چون همه ما، مانند خانواده ای هستیم که در مقابل یک تهدید جدی قرار دارند و هدف آن نیز نابودی و تجزیه ایران است.

هاشمی با بیان اینکه شک نکنید که حرف ها و ادعاهای دشمنان، قابل اعتماد نیست، گفت: در خانواده وقتی می بینیم که یک تهدید جدی مطرح می شود، افرادی که با همدیگر قهر هستند و رفت و آمدی هم ندارند، اختلافات را کنار می گذارند و برای حل مشکلات، تدبیر می کنند و مهمترین وظیفه ما در شرایط کنونی این است که با همدلی اجازه ندهیم به مردم ایران، آسیبی وارد شود.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: شک ندارم که دشمنان برای حوزه سلامت هم برنامه دارند، باور کنید که انگیزه من برای کار کردن از زمانی که ترامپ از برجام خارج شده و به دنبال  تحریم های ظالمانه است، بیشتر شده است. بنابراین باید به کشور و مردم فکر کنیم و بحث های متفرقه و جانبی را کنار بگذاریم تا به کشور و مردم آسیبی وارد نشود و اطمینان دارم که با سربلندی از این شرایط عبور می کنیم.

گفتنی است در این نشست، تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به بیان مهمترین مشکلات، دغدغه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز