خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اول اتاق اصناف کشور:

آماردقیقی ازتعداد دستفروشان گیلان در دست نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۶۱

تقریبا تمام شهرهای گیلان، بویژه شهرهای پرجمعیت ازجمله رشت، انزلی و آستارا با معضل دستفروشی روبرو هستند.

نایب رئیس اول اتاق اصناف کشور گفت: آماردقیقی از تعداد دستفروشان شهرهای مختلف گیلان در دست نیست.

به گزارش ایلنا، جلاالدین محمد شکریه، نازیبا شدن چهره شهر، متضرر شدن و کاهش درآمد صاحبان واحدهای صنفی، ارائه کالاهای بی‌کیفیت، غیربهداشتی و قاچاق، استفاده از واحدهای سنجش غیر استاندارد و کم فروشی، اختلال در رفت و آمد شهروندان، ایجاد ترافیک و تصادف و در مواقعی بزهکاری‌هایی همچون توزیع موادمخدر در پوشش دست فروشی را از مهم‌ترین پیامدهای گسترش روز افزون پدیده دست فروشی عنوان کرد.

وی بابیان اینکه حدود۱۰۰هزار واحد صنفی درگیلان وجود دارد، گفت: اگرچه آمار دقیقی از تعداد دست‌فروشان شهرهای مختلف گیلان در دست نیست. اما شواهدحاکی است حدود ۲۵ درصد از فعالان صنفی گیلان، معادل حدود ۲۲هزار نفر را دست فروشانی تشکیل می‌دهند که درحاشیه خیابان‌ها اجناس مختلف ومیوه وتره بار عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما به ازای هر ۲۵ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این درحالی است که این نسبت در نرم جهانی به ازای هر هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر یک واحد صنفی تعریف شده است.

شکریه تصریح کرد: بر این اساس و با درنظر گرفتن دستفروشان به عنوان یک واحد صنفی کوچک، این رقم در گیلان به طورمیانگین به ازای هر۲۰نفریک واحد صنفی است که این امر سبب رکود بازار شده و به اصطلاح دخل و خرج مغازه داران با هم نمی‌خواند.

شکریه مشکلات بهداشت و سلامت را عمده‌ترین پیامد دست فروشی عنوان کرد و افزود: متاسفانه بخش عمده‌ای از دست فروشان را عرضه کنندگان سیار موادغذایی تشکیل می‌دهند که عمدتا ساندویچ و یا کباب را بر روی چرخ دستی‌ها و به‌صورت غیربهداشتی، با استفاده ازموادی که سلامت آن‌ها محرز نیست، طبخ و به شهروندان عرضه می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز