خبرگزاری کار ایران

ره‌پیک در صحن علنی مجلس:

اعضای شورای نگهبان باید اعتقاد راسخ به «حق الناس بودن رای مردم» داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۵۶۲

نامزد حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: عضو شورای نگهبان باید دارای صفاتی مانند استقلال رأی، اعتقاد عمیق به مبانی اسلامیت و جمهوریت نظام و اعتقاد راسخ به حق‌الناس بودن رأی مردم باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیامک ره‌پیک، که به عنوان یکی از کاندیداهای حقوقدان برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، در صحن علنی در جریان ارائه توضیحاتی درباره رزومه خود گفت: بنده به صورت تفصیلی با مسائل شورای نگهبان در مورد انتخابات و بررسی قوانین آشنایی داشته و به آن اشراف دقیق دارم. لازم است که تعامل مجلس و شورای نگهبان وجود داشته باشد چراکه این دو نهاد در بحث تقنین، دو نهاد ملازم هم هستند.

این کاندید معرفی شده از سوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: قوانین انتخابات را با هدف شفافیت و بررسی چالش‌ها باید مورد بازبینی قرار داد که در این راستا بخش پژوهش‌های شورای نگهبان آمادگی کامل دارد. با توجه به شرایط کشور، همکاری شورای نگهبان و مجلس اقدامی وحدت‌آفرین و مبارک است که در این دوره انسجام‌ بخشی به این تعامل ( بین مجلس و شورای نگهبان ) امری مهم است.

ره‌پیک تصریح کرد:  نقش مجلس در ریل‌گذاری حرکت دولت نقشی بی‌بدیل است. عضو شورای نگهبان باید دارای صفاتی مانند استقلال رأی، اعتقاد عمیق به مبانی اسلامیت و جمهوریت نظام و اعتقاد راسخ به حق‌الناس بودن رأی مردم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز