خبرگزاری کار ایران

نظری:

مافیای مشاغل سیار در شهر تهران/نمی‌توانیم دستفروشی را ناپدید کنیم

کد خبر : ۶۴۹۹۳۴

عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت طرح ساماندهی مشاغل سیار شهر تهران گفت: در میان وانت‌هایی که در سطح شهر تهران اقدام به خرید و فروش اجناس مختلف می‌کنند، مافیا شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفتادونهمین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت طرح ساماندهی مشاغل سیار شهر تهران بررسی و به تصویب رسید.

حجت نظری (عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر) در جریان بررسی فوریت یک طرح با اشاره به مساله مشاغل سیار و دستفروشی در تهران گفت: در میان وانت‌هایی که در سطح شهر تهران اقدام به خرید و فروش اجناس مختلف می‌کنند، مافیا شکل گرفته است.

نظری با تاکید بر اینکه برخی از این وانت‌ها سد معبر می‌کنند، افزود: باید با این مافیا به صورت جدی برخورد کنیم در این طرح پیشنهاد دادیم که از تجربه کشورهای دیگر در خصوص ایجاد حیات شبانه و حل پدیده دستفروشی استفاده شود.

نظری با بیان اینکه نمی‌توان پدیده دستفروشی را ناپدید کرد و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد، افزود: ممکن است همکاران ما در شهرداری برخورد نامناسب و تندی با دستفروشان داشته باشند و همین موضوع لزوم توجه و برنامه‌ریزی برای این حوزه را افزایش می‌دهد.

نظری با اشاره به سرگردانی ون‌هایی که برای اخذ مجوز به منظور عرضه اغذیه و گل به شهرداری مراجعه می‌کنند، افزود: این افراد مستاصل بوده و از برخی از مالکان این ون‌ها درخواست رشوه می‌کنند و ما با نمونه‌هایی مواجه شده‌ایم.

نظری با تاکید بر اینکه دستفروشی در شهر باید با ساماندهی همراه باشد تا به اقتصاد شهر کمک کند، افزود: پیشنهاد می‌کنیم که این طرح با هماهنگی سه کمیسیون حمل و نقل، اجتماعی و فرهنگی و سلامت به صورت مشترک بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز