خبرگزاری کار ایران

گزارشی از سوددهی شرکت‌های نفتی در سه ماه دوم 2018 / سوددهی 50 درصدی شرکت چینی

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۹۶

سوددهی شرکت فرانسوی توتال در سه ماه سوم سال جاری میلادی با ۴۴ درصد رشد نسبت به پارسال به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که فراتر از انتظار کارشناسان بود.

به گزارش ایلنا،  گزارش رویترز نشان داد سوددهی شرکت‌های آمریکایی اکسون موبیل و شورون در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی کمتر از برآورد فعالان بازار بود.

سود شرکت اکسون موبیل، ۹۲ سنت برای هر سهم بود، در حالی که کارشناسان انتظار داشتند سود این شرکت یک دلار و ۲۷ سنت برای هر سهم باشد.

سود شورون نیز در سه ماه دوم سال جاری میلادی یک دلار و ۷۸ دلار برای هر سهم بود، در حالی که کارشناسان انتظار سوددهی دو دلار و ۹ سنت از سوی این شرکت را داشتند.

در دوره یاد شده، سوددهی شرکت شل نیز بسیار پایین‌تر از انتظارها بود که دلیل عمده آن، عملکرد ضعیف بخش پالایشی این شرکت بود.

سوددهی شل در این دوره، ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود که ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشت.

این در حالی است که سوددهی شرکت فرانسوی توتال در سه ماه سوم سال جاری میلادی با ۴۴ درصد رشد نسبت به پارسال به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که فراتر از انتظار کارشناسان بود.

همچنین تولید نفت شل در این دوره با ۸,۷ درصد افزایش، به رقم بی‌سابقه ۲ میلیون و ۷۱۷ بشکه معادل نفت در روز رسید.

از سوی دیگر، شرکت هس که از فعالان تولید نفت شیل در آمریکا به شمار می‌آید، با ضرردهی روبه‌رو بود که البته، کمتر از ضرردهی مورد پیش‌بینی کارشناسان بود.این شرکت اعلام کرد که ۲۳ سنت برای هر سهم ضرر کرده است.

همچنین شرکت آمریکایی کونوکو فیلیپس که بزرگ‌ترین تولیدکننده مستقل نفت و گاز در آمریکا است، اعلام کرد سود خالص آن در سه ماه دوم ۲۰۱۸ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، معادل یک دلا رو ۳۹ سنت برای هر سهم بود.

کونوکو فیلیپس در سه ماه دوم ۲۰۱۷ با ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ضرر ر‌و‌به‌رو شده بود.همچنین شرکت ساینوپک چین درباره بهترین سوددهی خود در چند سال اخیر در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، ابراز امیدواری کرد.

این شرکت اعلام کرد انتظار دارد سود آن در نیمه نخست سال جاری میلادی نسبت به پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته باشد. ساینوپک در نیمه نخست سال گذشته میلادی، ۲۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یوان، معادل ۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار، سود به دست آورده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز