خبرگزاری کار ایران

در یازده ماه سال جاری؛

ارزش مبادلات خارجی ایران به بیش از ۹۴ میلیارد دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۲۰

در این مدت ۴۶ میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان ۴۸ میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار انواع کالا وارد کشورمان شده است.

عمده‌ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، در این مدت ۴۶ میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان ۴۸ میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار انواع کالا وارد کشورمان شده است.

افزایش ۲۲ و ۵ صدم درصدی ارزش صادرات کشورمان در برابر رشد ۱۲ و ۳۰ درصدی ارزش واردات قابل توجه است که آهنگ رشد قابل توجه ارزش صادرات کشورمان در برابر واردات را نشان می‌دهد.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی شامل پروپان مایع شده، بوتان مایع شده، متانول، پلی اتیلن گرید فیلم و قیر نفت است و عمده‌ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند هستند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم۴ و ۶۰صدم درصدی از کل ارزش واردات، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از ۱۵۰۰ سانتی‌متر مکعب با ۳و۶۶ صدم درصد، ذرت با ۳و۳۱صدم درصد، برنج با ۲و۶۸ صدم درصد و کنجاله سویا با ۲و ۴ صدم درصد اختصاص دارد و عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم در یازده ماه امسال به ترتیب چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و هند هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز