خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان مازندران اعلام کرد:

شناسایی 2 هزار و 500 نخبه در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۹۰

رئیس بنیاد نخبگان مازندران شمار نخبگان شناسایی شده در حوزه دانشجویی و اساتید را 2 هزار و 500 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،محسن جهانشاهی در نشست با خبرنگاران که امروز در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به شکل گیری بنیاد ملی نخبگان از سال 83 در کشور اظهار داشت: این بنیاد در سال 89 در استان راه اندازی شده است و این بنیاد از دبستان به بالا را پوشش می دهد .

وی به طرح ملی شهاب از سوی بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد و افزود : در طرح شهاب، استعدادهای برتر شناسایی می شود.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با اعلام اینکه امسال  50 هزار نفر در قالب طرح شهاب در استان از گلوگاه تا رامسر تحت پوشش  این طرح قرار گرفته اند گفت: این طرح از ناحیه یک و دو ساری شروع و در بقیه نقاط استان گسترده شده است.

وی شناسایی استعدادهای برتر را مورد تاکید قرار داد و افزود:  آموزش و پرورش بازوی اجرایی بنیاد نخبگان محسوب می شود و در این طرح دانش آموزان به صورت نامحسوس رصد و هدایت می شود.

جهانشاهی با بیان اینکه مازندران استانی متفاوت در حوزه علمی است به وجود 200 مرکز آموزش عالی در استان اشاره و تصریح کرد : حجم بالای فارغ التحصیلان باید به گونه ای هدایت شوند تا دغدغه اشتغال نداشته باشند.

وی شمار نخبگان شناسایی شده در حوزه دانشجویی و اساتید را 2 هزار و 500 نفر اعلام کرد و ادامه داد : تسهیلات مختلف شامل جوایز تحصیلی و کمک به ثبت اختراع از جمله حمایت ها محسوب می شود.

جهانشاهی اعلام کرد که  مازندران بعد از استان تهران به لحاظ اختراعات سطح 2 رتبه دوم را در کشور کسب کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز