خبرگزاری کار ایران

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران:

امروزه مهم‌ترین شاخصه توسعه پایدار نیروی‌انسانی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۷۶۵

بهینه‌سازی منابع نیروی انسانی، پرورش نخبگان و متخصصین، ارتقا سطح سواد علمی و مشارکت‌ اجتماعی و ریشه‌کنی بی‌سوادی از مهم‌ترین اقداماتی است که سواد‌آموزی مازندران به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در حال انجام است.

نخستین جلسه شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی شهرستان با حضور داود تقی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران، سید عباس حسینی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ساری و اعضای شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی شهرستان در فرمانداری مرکز استان بزگزار شد.

به گزارش ایلنا، داود تقی‌نیا در نخستین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان ساری در فرمانداری ساری، اظهار داشت: امروزه مهم‌ترین شاخصه توسعه پایدار نیروی‌انسانی است. بهینه‌سازی منابع نیروی انسانی، پرورش نخبگان و متخصصین، ارتقا سطح سواد علمی و مشارکت‌ اجتماعی و ریشه‌کنی بی‌سوادی از مهم‌ترین اقداماتی است که سواد‌آموزی مازندران به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در حال انجام است.

وی افزود: سازمان نهضت سواد‌آموزی، استان‌ها را به سه گروه بالاتر از میانگین، در حد میانگین و پایین‌تر از میانگین کشوری تقسیم کرده که استان‌ مازندران، با ۹۷ درصد جمعیت باسواد، بالاترین نرخ باسوادی را در کشور دارد.

تقی نیا با بیان اینکه بر‌اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰، سه درصد جمعیت استان بی‌سواد هستند، افزود: باتوجه به پراکندگی استان به لحاظ جغرافیایی در شناسایی این سه درصد با مشکل روبرو هستیم که کمک ۲۹ دستگاه دولتی در این مهم ما را یاری می‌کند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه بی‌سوادی پدیده شومی بوده که میراثگذشتگان است، افزود: تاکید دولت تدبیر و امید بر این است که بی‌سوادی در جامعه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

تقی نیا افزود: یکی از مواردی که می‌تواند علاوه بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان به ارتقا سطح تحصیلی دانش‌آموزان و افزایش انگیزه برای تحصیل موثر باشد، با سواد کردن اولیای دانش‌آموز است.

وی با اشاره به وجود چهار‌ هزار و ۵۹۶ اولیای بی‌سواد در مازندران، افزود: از این تعداد چهارهزارو ۴۳۲ نفرشناسایی شدند که تا پایان سال ۹۴، باسواد می شوند.

تقی نیا، طرح با سواد کردن گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال را از دیگر طرح‌های مهم نهضت سواد‌آموزی برشمرد و گفت: این گروه شامل جوانان و کودکان کار، جوانان و کودکان بد‌ سرپرست یا بی‌سرپرست، جوانان و کودکانی که دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند، می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری‌ ساری نیز با تاکید بر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در مرکز استان، گفت: همه ادارات شهرستانی باید برای ریشه‌کن کردن معضل بی‌سوادی به آموزش و پرورش کمک کنند.

سید عباس حسینی، با بیان اینکه کمتر از دو هزار اولیای بی‌سواد در شهرستان ساری وجود دارد، افزود: در صدد هستیم تا با برنامه‌ریزی مدون بی‌سوادی را در مرکز مازندران ریشه‌کن کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز