خبرگزاری کار ایران

شهرداری منطقه ۲۲ برگزار می‌کند؛

جشنواره‌های "خیابان، محلی برای زندگی"

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۷۲۳

برگزاری جشنواره "خیابان، محلی برای زندگی" در منطقه ۲۲ شهرداری تهران، توانسته اوقات فراغت خوبی را برای تمامی اعضای خانواده فراهم آورد.

به گزارش ایلنا، یکی از برنامه‌های محوری مدیریت شهری منطقه۲۲، احیای محله‌گرایی و تقویت روابط بین انسانی‌ در ماه‌های گذشته هر هفته جشنواره‌هایی با عنوان "خیابان، محلی برای زندگی" در محلات مختلف منطقه ۲۲ با حضور چشمگیر مردم برگزار می‌شود.

مدیریت شهری جدید بر این باور است که شهرداری و شورای‌شهر تنها دربرگیرنده‌ی زیرساخت‌ها و روساخت‌های عمرانی نیست. سلامت، تندرستی و شادابی اجتماعی شهروندان نیز جزو برنامه‌های اصلی مدیریت شهری است.

علی نوذرپور (شهردار منطقه۲۲)، طی سال‌هایی که فضای رو به رشد مجازی در خانواده و اجتماع وجود دارد، رسیدگی به مسائل اجتماعی را در اولویت برنامه های خود و شهروندان منطقه، قرار داده است.

نوذرپور در همین خصوص به بیان دغدغه‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش برای برپایی جشنواره "خیابان ، محلی برای زندگی" پرداخت و گفت: در گام اول با پیاده‌روی در شهر و ملاحظه نزدیک و بی‌واسطه به واقعیات شهری پرداختم و در گام دوم به حضور مردم در خیابان اندیشیدم.

وی افزود: هر هفته یک خیابان عریض با همکاری راهنمایی و رانندگی برای ۳ الی ۴ساعت بسته می‌شود و با اطلاع‌رسانی که از سوی شورایاری محله صورت می‌گیرد مادران به همراه فرزندان در خیابان حاضر می‌شوند و بچه‌ها تحت نظارت مادران به بازی می‌پردازند.

نوذرپور ادامه داد: در این جشنواره بازی‌های بومیمحلی ایران همچون طناب‌کشی، عمو زنجیرباف، یک قلدوقل، لی‌لی، دوزبازی، گرگم و گله می‌برم، دستمال‌بازی و طناب‌کشی و بازیآتش داری بالا ترک به اجرا درمی‌آید. در این برنامه که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، شهروندان با لبخند ‎و رویی گشاده، فضای همدلی و همزبانی را رقم می‎زنند و جمعی از مسئولان حوزه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر نیز در این برنامه حاضر هستند.

وی تصریح کرد: کنار حضور زنان و فرزندان مابقی افراد محله نیز حضور دارند. اتفاقات دیگری در این اجتماع شکل می‌گیرد. زنان کار آفرین محله، محصولات و دستاوردهای خانگی خود را ارائه می‌دهند و مزد آن را از هم محله‌ای‌های خود دریافت می‌کنند و امکان این را پیدا می‌کنند که هنر خود را به همسایگان نشان دهند. 

شهردار منطقه ۲۲ در پایان گفت: برگزاری هر هفته این جمع‌های محلی، بازگشت مردم به شهر را موجب می‌شود. در مدیریت منطقه ۲۲ این اهتمام وجود دارد که در همه محله‌ها با همیاری و مشارکت مردم و شورایاری‌ها محله‌های شاد و صمیمی و پر بازی را ایجاد کند.

جامعه هدف این جشنواره تقریباً تمامی شهروندان منطقه۲۲ در ۱۲ محله این منطقه بویژه کودکان، نوجوانان، جوانان، والدین ، دانش‌آموزان ، افراد فرهیخته هر محله است. 

به نظر بسیاری از کارشناسان حوزه اجتماعی برگزاری این جشن‎ها و جشنواره ها که از سوی شهروندان و شورایاری های محلات مدیریت می‎شود، کاری بسیار نیک در حوزه مشارکت‌‎های اجتماعی است؛ شهروندان با فراغ بال و برخاسته از خواسته درونی و ایمان قلبی در این مراسم شرکت می‎کنند و برای برگزاری آن تلاش می‎کنند که این مهم جای توجه دارد.

جشنواره "خیابان، محلی برای زندگی" در مجموع توانست اوقات فراغت خوبی را برای تمامی اعضای خانواده فراهم آورد.

منبع روبط عمومی شهرداری منطقه۲۲
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز