خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

جشنواره برداشت آلبالوی تسوج در نیمه دوم تیر ماه

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۳۳۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین جشنواره برداشت آلبالو در شهر تسوج خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی آبدار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره در نیمه دوم تیرماه در شهر تسوج، شهرستان شبستر با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، فرمانداری شبستر و بخشداری تسوج و دیگر دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره برداشت آلبالوی تسوج با اجرای مراسم و بازی‌های بومی و محلی، جشنواره غذاهای سنتی، جشنواره نقاشی و ... با جذابیت و کیفیت مطلوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان هدف از برپایی جشنواره‌ها را معرفی بیشتر ظرفیت‌های  گردشگری شهرها و مناطق هدف گردشگری به منظور توسعه صنعت گردشگری در مناطق مختلف استان عنوان کرد.

آبدار ابراز داشت: از عموم مردم و مسوولان استان برای شرکت در این جشن دعوت به‌عمل می‌آید.

گفتنی است شهر تسوج در ۴۰ کیلومتری شبستر و ۱۱۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرها در تولید آلبالو و خشکبار طبیعی است و با داشتن اماکن تاریخی متنوع و مناظر بکر و دیدنی،  یکی از مناطق مستعد و زیبای استان برای جذب گردشگر به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز