خبرگزاری کار ایران

با موافقت مجلس؛

قاچاقچیان اعضای بدن کودکان و نوجوانان به ۱۵ سال حبس محکوم می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۶۶۸

نمایندگان ملت در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای قاچاقچیان اعضای بدن کودکان و نوجوانان، پانزده سال حبس در نظر گرفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ماده سیزده حمایت از کودکان و نوجوانان تصویب شد. از ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن ۱۱۳۸ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۵ نماینده رأی ممتنع دادند.

ماده سیزده لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می‌گوید؛ هرکس مرتکب انتقال، خرید، فروش یا قاچاق اعضاء و جوارح طفل و نوجوان شود، به مجازات حبس درجه سه محکوم میشود. 

تبصره ۱- انتقال اعضاء و جوارح به بیماران نیازمند طبق «قانون پیوند اعضای بیماران فوت‌شده یا بیمارانی که مرگ مغزی آنان مسلم است، مصوب ۱۷/۱/ ۱۳۷۹» از شمول این ماده مستثنی است.

تبصره ۲- چنانچه پزشکان یا اشخاص مرتبط با امور پزشکی در ارتکاب جرم موضوع این ماده شرکت یا معاونت داشته باشند، علاوه بر مجازات مقرر در این ماده به محرومیتها و ممنوعیتهای درجه پنج محکوم می‌شوند. 

بر اساس این گزارش، برای مجازات قاچاقچیان کودک حبس بیش از ده تا پانزده سال، جزای نقدی بیش از سیصد و شصت میلیون (۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا پانصد وپنجاه میلیون (۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال مجازات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز