خبرگزاری کار ایران

چهار ماه مزد و عیدی کارگران «شهرداری سده» پرداخت نشده/شهردار: به دنبال راه‌حل هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۶۶۰

پرداخت دستمزد حدود ۳۰ کارگر مجموعه شهرداری سده از توابع شهرستان اقلید در استان فارس حدود ۴ ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در شهرداری سده از توابع شهرستان اقلید در استان فارس اعلام کردند: برخی کارگران در این واحد خدماتی چهار ماه تاخیر در دستمزد دارند. این کارگران در شهرداری سده و سازمان‌های وابسته به آن به‌صورت پیمانی، قراردادی و استخدامی مشغول به کار هستند و دست‌کم چهار ماه حقوق معوقه طلب دارند.

کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، در ادامه افزودند: کارگران شرکتی ۴ ماه و کارگران استخدامی و قراردادی حدود سه ماه معوقات مزدی طلبکارند. همچنین  عیدی سال‌های ۹۵ و ۹۶ این کارگران به صورت کامل پرداخت نشده است.

این کارگران در ادامه گفتند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به دستمزد بهمن ماه سال ۹۶ است که کارفرما آن را حدود یک هفته قبل پرداخت کرده است. البته جدا از معوقات مزدی، پرداخت حق سنوات آنها از ۷ سال پیش به تاخیر افتاده است.

به گفته آنها، با تغییر شهردار که از فروردین ماه سال جاری صورت گرفته است، بازهم کارگران با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجهند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود: بار‌ها از شهردار و شورای شهر درخواست کرده‌ایم تا حقوق معوقه را پرداخت نمایند ولی مسئولان تنها قول می‌دهند و در عمل کاری انجام نمی‌شود.

شهردار شهرداری سده با تایید معوقات مزدی، کمبود منابع مالی را علت به تاخیر افتادن دستمزد کارگران عنوان کرد.

سیدلطف‌الله موسوی با بیان اینکه پیگیر موضوع مطالبات کارگران شهرداری هستیم، افزود: شهرداری سده هیچگونه منبع درآمد پایداری ندارد.

او گفت:پیش از این کارگران شرکتی شش ماه مطالبات مزدی طلبکار بودند که در حال حاضر به ۴ ماه تقلیل یافته است.

به گفته وی، جدا از نیروی کار شرکتی، کارگران قراردادی و استخدامی نیز حدودا سه ماه مطالبات مزدی طلبکارند.

شهردار سده گفت: من اخیرا، از اول فروردین، مدیریت شهری شهر سده را پذیرفته‌ام و در این مدت کوتاه تمام تلاش خود را برای کاهش میزان مطالبات کارگران انجام داده‌ام.

موسوی در خاتمه با بیان اینکه شهرداری سده نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولان است، گفت: برای خروج از بحران مالی شهرداری به دنبال انجام چند راه‌حل هستیم که امیدواریم مسئولان در این راه به ما کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز