خبرگزاری کار ایران

۵۲ کارگر شهرداری لامرد با اتمام قرارداد کار بیکار شدند/شهردار: بیکاری کارگران موقتی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۲۱

نزدیک به ۵۲ کارگر خدماتی شهرداری لامرد در استان فارس با اتمام قرارداد کاری‌شان در پایان ماه گذشته بیکار شدند. کارگران بیکار شده اول مرداد ماه مقابل ساختمان شهرداری لامرد تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در لامرد می‌گویند: ۵۲ کارگر پیمانی شهرداری لامرد که به عنوان نیروهای خدماتی در سطح شهر فعالیت داشتند، در تاریخ ۳۱  تیر ماه  سال جاری از کار بیکار شدند.

گفته می‌شود میانگین سابقه کاری این کارگران ۸ تا ۱۰ سال است و آنها هنوز بابت بخشی از مطالبات مزدی خود طلبکار هستند.

کارگران معترض شهرداری لامرد می‌گویند؛ آنها بعد از اتمام قراردادهای کاری در راستای بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری و نامه رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اخراج شده‌اند.

به گفته این کارگران معترض، مطابق بخشنامه فوق شهرداری لامرد امکان تامین نیروی انسانی را نداشته است.

طبق اظهارات آنان، با این وجود کسی پیگیر مشکلات آنان نیست. از این رو آنان روز اول مرداد ماه با تجمع مقابل ساختمان شهرداری این شهر، نارضایتی خود را به مسئولان شهرداری اعلام کردند.

بیکاری کارگران موقتی است

مهدی کشتکار (شهردار لامرد) درباره اعتراض کارگردان در این شهر گفت: بیکاری این تعداد نیروی کار شهرداری موقتی است و این افراد با ورود پیمانکار بخش خصوصی بازگشت به کار داده می‌شوند.

او گفت: مطابق بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و نامه رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  شهرداری امکان تامین نیروی انسانی را ندارد به همین دلیل قرار است این کارگران به بخش خصوصی واگذار شوند.

او با بیان اینکه ماهیت قرارداد این کارگران دچار مشکل بود، در خصوص مطالبات مزدی کارگران بیکار شده شهرداری گفت: همه مطالبات کارگران تعدیل شده پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز