خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

انتخاب ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۸۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی انتخاب شد و لوح ثبتی آن در روز‌های آینده به مسئولان این شهرستان اهدا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جلالزایی اظهار داشت: ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی انتخاب شد و لوح ثبتی آن در روز‌های آینده به مسئولان این شهرستان اهدا خواهد شد.

وی افزود: وجود چهره‌های سرشناس سوزن دوزی در شهرستان ایرانشهر که نمونه آن مهتاب نوروزی است و از شهرت جهانی برخوردار است، تاثیر بسزایی در ملی شدن این شهرستان به عنوان شهر سوزن دوزی داشت.
 
جلال‌زایی ادامه داد: با توجه به اینکه هنر سوزن دوزی در اکثر شهر‌های دیگر استان نیز متداول است، اما یکی دیگر از دلایل انتخاب این شهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی، تعداد کارگاه‌های بیشتر و تکنیک‌های متداولی است که رایج است.

وی گفت: کیفیت سوزن دوزی و وجود زیرساخت‌های شهری در ایرانشهر از دلایل دیگر انتخاب این شهرستان است بنابراین مردم و مسئولان این منطقه باید بیش از گذشته تلاش کنند تا زمینه جهانی شدن این شهرستان فراهم شود.
 
جلالزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنر سوزن‌دوزی به صورت گسترده در کشور پاکستان نیز انجام می‌شود باید از این فرصت در شهرستان ایرانشهر استفاده شود و همکاری لازم با هنرمندان و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز