خبرگزاری کار ایران

علی‌اصغر مونسان:

ایجاد ۲ هزار قطب بوم گردی/ ۱۶ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۵۲

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:۲ هزار قطب بوم گردی با ۱۶ هزار فرصت شغلی در مناطق مختلف کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز پنجشنبه در جریان حضور در استان اردبیل با اعلام اینکه ۲ هزار قطب بوم گردی با ۱۶ هزار فرصت شغلی در مناطق مختلف کشور ایجاد می‌شود؛ گفت: تاکنون از این تعداد ۶۰۰ منطقه ایجاد شده و مابقی نیز در حال اجرایی شدن است.

وی اضافه کرد: روستائیان می‌توانند با صرف اندک هزینه منازل خود را به محل اقامت گردشگران تبدیل کنند و دولت نیز در قالب طرح اشتغال روستایی و با ارائه تسهیلات ۶ درصدی از آنها حمایت می‌کند.

مونسان ادامه داد: دولت از سرمایه گذاران بخش گردشگری حمایت کرده و برای طرح های گردشگری از محل صندوق توسعه ملی نیز تسهیلات ۱۴ درصدی بدون سقف و محدودیت پرداخت می‌کند.

معاون رئیس‌جمهوری به آثار تاریخی موجود در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای حفظ و مرمت آثار تاریخی استان از جمله شهر یئری، بازار اردبیل و بقعه کلخوران از محل اعتبارات سازمان و پایگاه جهانی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به پیشنهاد استاندار اردبیل در ۲ سال آینده این استان به عنوان پایلوت گردشگری در شمال غرب کشور مطرح می‌شود .

مونسان افزود: ایجاد نمایشگاه و فروشگاه های دایمی عرضه تولیدات صنایع دستی در اردبیل طرح خوبی است که سازمان میراث فرهنگی کشور ۵۰ میلیارد ریال برای این امر اختصاص داده است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای انجام یک سفر ۲ روز چهارشنبه وارد اردبیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز