خبرگزاری کار ایران

اردکانیان در جمع خبرنگاران:

در روزهای آینده ۲ نیروگاه به مدار می‌آید/ با صنایع بزرگ برای کاهش برق مصرفی مذاکره کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۹۴

وزیر نیرو مطرح کرد: اگر ۱۰% استفاده از نیروی برق را کاهش دهیم دیگر شاهد خاموشی ها نخواهیم بود، اظهار داشت: ما در خصوص کاهش مصرف با صنایع بزرگ هم مذاکره کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در ساعات اوج مصرف با هماهنگی با آنها برخی مدارها قطع شوند و در ساعات کاهش مصرف برق، برق ارزانتری را استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: نمی‌توانیم از آب‌های موجود در نیروگاه‌ها  فعلا برق بگیریم چراکه برای مصرف آب شرب استفاده می‌شود. یکی از مشکلات فعلی گرمای پایدار هوا است، در واقع قابل پیش‌بینی است که در فصولی از سال دمای هوا افزایش یابد اما پایداری آن به این شکل ایجاد مشکل کرده است.

وی افزود: گرمای فعلی هوا فقط مختص به ایران نیست و در اکثر نقاط دنیا این مشکل وجود دارد که از طریق رسانه‌های مختلف انعکاس داده می‌شود.

وزیر نیرو در رابطه با تاثیر گرمای هوا بر مصرف برق گفت: با هر ۱ درجه افزایش دما ۱۵۰۰ مگاوات کاهش تولید داریم و بلعکس با هر ۱ درجه کاهش دما بر میزان تولید افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۲۰۰۰ مگاوات توان تولیدی ما است و ۵۸۰۰۰ مگاوات هم اوج بار. این فاصله بین ۵۲ تا ۵۸ را با مدیریت درست استفاده می‌توانیم، جبران کنیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه اگر ۱۰% استفاده از نیروی برق را کاهش دهیم دیگر شاهد خاموشی‌ها نخواهیم بود، اظهار داشت: ما در خصوص کاهش مصرف با صنایع بزرگ هم مذاکره کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در ساعات اوج مصرف با هماهنگی با آنها برخی مدارها قطع شوند و در ساعات کاهش مصرف برق، برق ارزان‌تری را استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با صنایع کشاورزی هم در این خصوص مذاکره شده است، خاطرنشان کرد: هرکدام از مردم می‌توانند با مصرف کمتر نقش مدیریت نیرو در کشور را ایفا کنند. اگر دمای کولرها در مصارف خانگی به ۲۵ درجه برسد، نقش موثری در کاهش برق مصرفی دارد. در مجموع امیدواریم با تمام شدن فصل حرارت از این شرایط عبور کنیم و کشور پاسخگوی نیازهای مردم باشد. در روزهای آینده ۲ نیروگاه ما به مدار می‌آید و این مسئله کمک شایانی در این زمینه است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز