خبرگزاری کار ایران

سردار فرزادی‌پور خبر داد؛

با تلاش نیروی هوافضای سپاه حریق در نیزارهای هورالهویزه مهار شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۷۵

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه گفت: با تلاش نیروی هوافضای سپاه حریق در نیزارهای هورالهویزه مهار شده است.

 به گزارش ایلنا، سردار شمس الدین فرزادی‌پور فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات این نیرو در اطفای حریق نیزارهای هورالعظیم عراق اظهار داشت: از تاریخ ۲۷ تیرماه و طی ابلاغ فرمانده نیروی هوافضای سپاه جهت اطفای حریق نیزارهای هورالعظیم، ۲ فروند بالگرد میل ۱۷۱ مجهز به تجهیزات اطفای حریق با ظرفیت ۴ تن آب به منطقه اعزام شد.

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه با تاکید بر اینکه حریق در نیزارهای هورالهویزه به طور کامل مهار شده است، افزود: با تلاش های نیروی هوافضای سپاه پاسداران حریق در این منطقه برغم گستردگی به طور کامل مهار شده و مشکلی در حال حاضر وجود ندارد.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با مسئولین ستاد مدیریت بحران منطقه و محیط زیست داشتیم، با بررسی تصاویر ماهواره ای و هماهنگی با پدافند عراق و کشورمان و صدور مجوز های لازم در تاریخ ۲۸ تیر ماه با ورود به  نیزارهای هورالعظیم، عملیات گسترده ای برای اطفای حریق انجام دادیم.

سردار فرزادی پور با تاکید براینکه بالگردهای نیروی هوافضای سپاه تاکنون بیش از  ۷۰ ساعت عملیات پروازی برای اطفای حریق در نیزارهای هورالعظیم عراق انجام داده است، تصریح کرد: برای توسعه و تسریع عملیات اطفای حریق در نیزارهای هورالعظیم  از روز دوشنبه یک فروند هواپیمای «ایلوشین» نیروی هوافضای سپاه به منطقه حریق اعزام شده است که به طور مستمر درحال اجرای عملیات اطفای حریق است و در هر مرحله ۴۰ هزار لیتر آب را حمل می‌کند.

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه حریق در نیزارهای هورالعظیم بسیار گسترده است، یادآور شد: به دلیل وجود دود زیاد، وارد شدن به کانون آتش سوزی با مشکلات و سختی هایی روبرو است، در عین حال بالگردهای سپاه از ضلع جنوبی، عملیات خاموش کردن آتش را دنبال می کنند.  

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی و دود ناشی از آن همه مناطق پیرامونی نیزارها در عراق و ایران را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: از آنجا که حجم و گستردگی آتش سوزی باعث از بین رفتن نیزارها و افزایش تاثیر آن بر پدیده ریزگردها در مناطق جنوب غربی کشور شده و نگرانی های کارشناسان محیط زیست را برانگیخته است، تمامی تلاش و ظرفیت خود را برای سرعت بخشیدن به عملیات مهار و خاموش کردن آتش به کار گرفته ایم تا از خطراتی که این اتفاق می تواند متوجه محیط زیست و مردم منطقه سازد، جلوگیری نماییم.

فرمانده عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه خاطرنشان کرد: در عین حال مراقبت های لازم برای جلوگیری از مشتعل شدن مجدد نیزارها در دستور کار قرار دارد تا اطمینان کامل از خاموشی حاصل شود.

سردار فرزادی پور ورود هواپیمای ایلوشین به صحنه که تا روز گذشته(سه شنبه) پنج مرحله عملیات انجام داده اند را موجب سرعت یافتن مهار آتش قلمداد و اظهار امیداوری کرد: با جدی شدن همکاری عراقی ها و اطفای کامل حریق در روزهای آینده، از تبعات این اتفاق در سال‌های آتی برای محیط زیست منطقه پیشگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز