خبرگزاری کار ایران

در گمرک بازرگان؛

نخستین سامانه بومی بازرسی X-Ray به بهره‌‌‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۷۰

نخستین ایکس‌‌‌‌ری کامیونی پر سرعت تولید وزارت دفاع با حضور رئیس کل گمرک ایران و معاون امور صنعتی وزارت دفاع در گمرک بازرگان به بهره‌‌‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، در راستای تحقق سیاست‌‌‌‌‌های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا، نخستین دستگاه X-Ray غیرمانع مخصوص ماشین‌های سنگین در گمرک بازرگان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا مظفری‌‌‌نیا، معاون امور صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) و افتتاح دستاورد دیگری در بخش صنعت دفاعی گفت: بحمدالله در سال 97 که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده با استفاده از سرریز فناوری‌‌‌های دفاعی، شاهد بهره‌‌‌برداری و افتتاح دستاوردی دیگر از متخصصان صنعت دفاعی در رفع گلوگاه‌‌‌‌های صنعتی کشور هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران اسلامی در تمامی عرصه‌‌‌ها به ویژه حوزه دفاعی و نظامی اظهار داشت: ایده‌‌‌پردازی، طراحی، ساخت، آزمایش و استانداردسازی این محصول از ابتدا تا انتها در داخل کشور صورت گرفته و جمهوری اسلامی ایران را در شمار کشورهای دارای این توانمندی قرار داده است.

معاون امور صنعتی وزارت دفاع در تشریح مزایا و ویژگی‌‌‌‌های این سامانه تصریح کرد: سرعت بالای بازرسی یک یک دقیقه، نفوذ مناسب پرتو در بار کامیون بدون اثرات باقی مانده در آن، پردازش پیشرفته تصویر، نمایش تصاویر با تفکیک‌‌‌‌‌‌‌پذیری بالا و نرم‌‌‌افزار با کاربری آسان از مزایای این سامانه به شمار می‌‌‌رود.

مظفری‌نیا با بیان اینکه تجهیز گمرکات کشور به سامانه پیشرفته بازرسی کامیون موجب کاهش قاچاق کالا می‌‌‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت به کارگیری این سامانه در گمرکات و مبادی ورودی و خروجی کشور علاوه بر کنترل دقیق، از ورود کالاهای قاچاق و ممنوعه و خروج کالاهای فاقد مجوز جلوگیری به عمل می‌‌آید. 

وی این اقدام را گام بلندی در حمایت از تولید ملی، صرفه‌‌‌جویی ارزی و... ذکر کرد و ابراز داشت: متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع شعار «ما می‌‌توانیم» را محقق کرده‌‌اند و ان‌‌‌شاالله روند تکاملی و توسعه فناوری‌‌‌های پیشرفته دفاعی با صلابت در مجموعه‌‌‌های صنایع وزارت دفاع جریان دارد و روز به روز بر شتاب آن افزوده خواهد شد.

فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران نیز در این مراسم بیان کرد: گمرک ایران پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با تجهیز گمرکات به دستگاه‌های کنترلی ساخت داخل، سفارش ساخت پنج دستگاه ایکس‌‌‌ری کامیونی را به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ارائه کرد که با حمایت‌‌‌‌ها و پشتیبانی گمرک ایران، اولین دستگاه ایکس‌‌‌‌ری کامیونی تولید داخل امروز به بهره‌‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه گمرک بازرگان پیش از این مجهز به یک دستگاه ایکس‌‌‌‌ری کامیونی بود، یادآور شد: با بهره‌‌‌برداری از ایکس‌‌ری جدید، گمرک بازرگان با دو دستگاه ایکس‌‌‌ری کامیونی کنترل‌‌های گمرکی را انجام خواهد داد. 

گفتنی است با توجه به توانایی‌‌‌‌های ایجاد شده در وزارت دفاع در ساخت این نوع دستگاه، گمرکات کشور می‌‌‌توانند در آینده نزدیک به دستگاه کنترلی ایکس‌‌ری مجهز شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز