خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نفت و گاز پارس خبر داد:

بهره‌برداری از ۶ سکوی پارس‌جنوبی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۲۲

مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: شش سکوی گازی جدید پارس جنوبی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که تولید پارس جنوبی را سه میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا، محمد مشکین‌فام مدیرعامل نفت و گاز پارس  صبح سه‌شنبه در بازدید از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران اظهار داشت: در راستای توسعه پارس جنوبی طرح‌های مهمی در دست اجرا است و سکو‌های جدید این میدان در دست ساخت است.
 
وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت چهار سکوی پارس جنوبی دریارد صدرا، اضافه کرد: از مجموع ۱۰ سکوی در قرارداد همکاری با شرکت صدرا، یک سکو نصب و سکوی دوم برای نصب در موقعیت دریا، آماده بارگیری شده است.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به ساخت یک سکوی فاز ۱۴ در یارد ایزوایکو بندرعباس خاطرنشان کرد: تا پایان امسال شش سکوی گازی جدید پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد که تولید پارس جنوبی را سه میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می‌دهد.

صادرات میعانات گازی  ضروری است

وی با اشاره به اینکه بیشترین اقدامات برای توسعه پارس جنوبی در بخش خشکی و یارد سکوساز در حال انجام است، بیان کرد: آماده‌سازی واحد‌های مرتبط با ورود گاز، فرآوری، ذخیره سازی و صادرات میعانات گازی همزمان با دریافت گاز ترش از بخش دریا ضروری است.
 
مشکین‌فام با اشاره به تولید آزمایشی از دو ردیف شیرین سازی گاز در فاز ۱۳ و یک ردیف از فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ ادامه داد: ردیف دوم فراورش گاز فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ نیز تا نیمه مردادماه آماده راه‌اندازی می‌شود.

میدان گازی پارس جنوبی از بزرگترین منابع گازی مستقل جهان
 
میدان گازی پارس جنوبی یکی از بزرگترین منابع گازی مستقل جهان است که بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس و به فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری ساحل جنوبی ایران قرار دارد، مساحت این میدان ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع بوده که بخش متعلق به ایران ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع است.

میدان مشترک گازی پارس جنوبی، با دارا بودن۱۴.۲ هزار میلیارد متر مکعب گاز درجا (معادل ۸ درصد کل ذخایر گاز جهان و ۴۷ درصد ذخائر گاز شناخته شده کشور)، ۱۹ میلیارد بشکه میعانات گازی، ۷.۵ میلیارد بشکه نفت خام در لایه‌های نفتی و وجود بزرگترین منبع هلیوم، از نظر ارزش اقتصادی دارای جایگاه بی‌نظیر و منحصر به فردی در اقتصاد ملی کشور است.
 
توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی با هدف تامین گاز مورد نیاز کشور در بخش‌های تزریق به میادین نفتی، عرضه به واحد‌های صنعتی و نیروگاه‌ها، گازرسانی به واحد‌های خانگی- تجاری، تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی وصادرات گاز، میعانات گازی، گازمایع و گوگرد در برنامه‌های وزارت نفت قرارگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز