خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان گفت:

میزان آب کشت و صنعت های نیشکر خوزستان 30 درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۳۷

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت کم آب در این استان و سهمیه بندی آب کشت و صنعت های نیشکر، بیان کرد: میزان آبی که کشت و صنعت های نیشکر استفاده میکردند، نسبت به پارسال 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا، اظهار کرد: این کشت و صنعت بیش از 30 درصد کاهش سهمیه آبی داشته که سعی می کنیم تفاوت آن را جبران کنیم. کشت و صنعت نیشکر دهخدا یکی از هفت مجتمع نیشکری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان است که بخشی از مزارع آن به دلیل خشکسالی و کم آبی دچار آفت زدگی و خشکی شده اند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بخش عمده ای از مزارع این کشت و صنعت به دلیل کم آبی دچار تنش و مشکلات شده، ادامه داد: یکی از دلایلی که موجب شده کشت و صنعت دهخدا بیشترین آسیب را در میان کشت و صنعت های نیشکر در خوزستان ببیند این است که تنها از رودخانه دز آب دریافت می کرد در حالی که کشت و صنعت های دیگر نیشکر از رودخانه کارون هم آب می‌گرفتند برای همین اوضاع بهتری داشتند.

وی گفت: یکی دیگر از دلایل تامین نشدن آب این کشت و صنعت، بروز مشکل بی آبی در پایین دست خوزستان بود که مجبور بودیم آب را به پایین دست برسانیم.

شریعتی افزود: پس از اینکه از مشکل نیشکر دهخدا آگاه شدیم کمک کردیم آب بیشتری برای آن تامین شود تا بیشتر دچار مشکل نشود.

** کشت و صنعت های نیشکر 20 هزار شغل ایجاد کرده اند

استاندار خوزستان بیان کرد: نیشکر کالای ایرانی است و وابستگی ما را به خارج کم می کند و از سوی دیگر اشتغال خوبی برای مردم منطقه ایجاد کرده است به طوری که وقتی امروز به مزارع نیشکر آمدیم بیشتر کشاورزان آن اذعان کردند که معیشت خود را از این طریق می گذرانند و معیشت و بقای خانواده آنها به نیشکر وابسته است.

وی ادامه داد: کسانی که ضد نیشکر تبلیغ می‌کنند بدانند که این صنعت 20 هزار شغل مستقیم برای مردم خوزستان ایجاد کرده است.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه در تابستان امسال همراهی خوبی در زمینه مصرف آب و برق از سوی همه اقشار شاهد بودیم، توضیح داد: قسمت عمده فصل تابستان که همه نگران بودند بحران جدی برای خوزستان ایجاد کند سپری شد و امیدواریم بقیه آن نیز با کمک یکدیگر مدیریت و سپری شود.

وی ادامه داد: خشکسالی مختص صنف خاصی نیست و همه باید آن را تحمل کنند تا نه نیشکر و نه نخیلات و آبزی پروری خوزستان نابود نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز