خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در تذکر مطرح کرد؛

شورای عالی اقتصادی نباید اختیار قانونی وزارتخانه‌ها را سلب کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۷۴

نماینده مردم تهران در تذکر به رئیس مجلس گفت: کارکرد شورای عالی اقتصادی به گونه‌ای نباشد که اختیار قانونی وزارت‌خانه را سلب کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی کواکبیان نماینده  در جلسه علنی امروز (سه شنبه) پارلمان در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با استناد به اصل ۷۱ قانون اساسی گفت: آقای رئیس یکی از همکاران در مقام مخالفت بحث‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را مطرح کردند اجازه بدهید یک اخطار بدهم .

لاریجانی در پاسخ به وی گفت: شما در موضوع صحبت کنید؛ اخطار را سر موقع دهید .

کواکبیان ادامه داد:  در پی دستور مقام معظم رهبری شورای عالی اقتصادی سه قوه تشکیل شد که در شرایط جنگ اقتصادی قطعا مفید و ضروری است که اگر نیاز به قانونگذاری دارد، باید مورد توجه قرار گیرد. اما در این امر گمانه‌زنی وجود دارد مانند شورای نگهبان که ابتدا وظیفه داشت قوانین شرعی را مورد بررسی قرار دهد ، بعدها به کلیات و سیاست‌ها وارد شد. شورای فرهنگی و مجازی هم وارد شد.

وی افزود: وظیفه ما وضع قانون است. درواقع حمایت از کودکان و نوجوانان به دنبال حادثه آموزش و پرورش غرب تهران و دیگر مناطق صورت گرفته است و در پی این حوادث است که همکاران ما به صرافت افتاده‌اند. در واقع مباحث غیرکیفری در این لایحه دیده شده است که دارای ابهاماتی است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اما نباید به گونه‌ای باشد که این شورا قانونگذاری کند یا اختیار قانونی وزارتخانه‌ها را سلب کند. نباید به گونه‌ای پیش برود که مجلس مسلوب‌الاختیار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: آنجا وظیفه وضع قانون را ندارد و برای تدبیر شرایط موجود است و فعالیت آن هم دائمی نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز