خبرگزاری کار ایران

جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان؛

داوطلبان بخش خبرنگاری جشنواره کودک محک خوردند

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۶۴۳

عضو تیم انتخاب کننده خبرنگاران جشنواره بین المللی کودک و نوجوان گفت: حضور کودکان و نوجوانان در بخش داوری و خبرنگاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان نشان از آن دارد که می‌خواهند در جامعه خود تأثیرگذار باشند و برای آن تلاش و رقابت کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، یکی از داوران استعدادیاب جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه در این مرحله از داوری ها داوطلبان پذیرفته‌ شده در بخش مکتوب خبرنگاری جشنواره طی سه روز به‌ صورت تک ‌تک با حضور در اتاق مصاحبه پاسخگوی سئوالات چهار داور (آقای مهدی قانونی، خانم‌ها لیلا شکوه فر، غزال برهانی، الهام باطنی) بودند اظهار داشت: داوران درده دقیقه با طرح سؤال‌هایی میزان ارتباط‌ گیری، شناخت موقعیت، توان توصیف و تحلیل محیط، جسارت، قدرت کلام وتوان قرار گرفتنشان در قالب یک خبرنگار هر داوطلب را محک زدند.

 لیلا شکوه فر افزود: هر داور از مجموع 100 امتیاز، امتیاز موردنظر خود را به هر داوطلب داد‌ و در انتهای سه روز بر اساس میانگین امتیازات از میان 70 داوطلب 30 نفر انتخاب و برای گذراندن دوره خبرنگاری در دو حوزه داخلی و بین‌الملل معرفی شدند.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر می‌دانم که این نوجوانان ازلحاظ امتیازبندی بسیار به هم نزدیک بودند و انتخاب بهترین‌ها بسیار مشکل بود.

این داور این دوره از جشنواره با اظهار خشنودی از اینکه همه این 70 نفر، نوجوانانی توانا، اهل مطالعه و فکر و علاقه‌مند به هنر بودند که این روحیه در آن‌ها مسلماً آینده خوبی را برایشان ترسیم خواهد کرد تصریح کرد: امیدوارم که این نوجوانان از سوی مدرسه و خانواده مورد حمایت و همراهی بیشتر قرار گیرند.

شکوه فر ادامه داد: گرچه به نظر می‌رسد که خانواده‌ها از گرایش فرزندانشان به حوزه هنر به‌عنوان هدف اصلی در آینده نگران هستند، اما واقعیت این است که موفقیت در پس استعداد و علاقه نهفته است نه اجبار.

وی اظهار کرد: حضور این نوجوانان در همین رویداد فرهنگی اجتماعی نشان از آن دارد که می‌خواهند در جامعه خود تأثیرگذار باشند و برای آن تلاش و رقابت می‌کنند.

این داور با تاکید بر اینکه این افراد نباید به حال خود رها شوند و نهال اشتیاقی که در دلشان روییده نباید خشک شود، گفت: حتی کسانی که از گردونه رقابت خارج‌شده‌اند، اما توانایی‌ها و اشتیاقشان قابل‌تأمل و تشویق است باید مورد بازنگری قرار گیرند.

شکوه فر اضافه کرد: امروز نباید این نوجوانان را رهایشان کنیم تا سال بعدی که جشنواره دیگری در این شهر برپا می شود بلکه باید این استعدادها بتوانند به دنبال آرزوهایشان بروند.

وی تاکید کرد: برای بسیاری از نوجوانانی که در این جشنواره ها شرکت می کنند صرف فیلم دیدن  نیست، بلکه راهی برای رسیدن به یک رؤیاست و بنابراین باید رویای یک نوجوان را جدی بگیریم.

شکوفر با اعلام اینکه این نکته را هم باید اضافه کنم که نوجوانی دوره حساسی است و توجه به این قشر از جامعه فردای این شهر را روشن‌تر می‌کند و این رقابت ها باید باعث ایجاد امید برای نوجوان برای تلاش بیشتر شود نه یاس و ناامیدی اظهار داشت:نوجوانان این نسل به‌واسطه مطالعه بیشتر و رتباطاتشان به‌واسطه فضاهای مجازی و اینترنتی از آگاهی زیادی برخوردارند و زندگی را واقعی‌تر نگاه می‌کنند.

وی افزود: در میان این‌همه استرس و فشار ناشی از تکنولوژی هنر می‌تواند زندگی آن‌ها را با نشاط تر و شادتر کند و نوجوان می تواند حرف دلش را در قالب هنر به جامعه برساند به‌ویژه که ما در حوزه نوجوان چه در حوزه فیلم تئاتر ادبیات و... بسیار کم‌کار هستیم.

شکوه فر در مورد داوری های امسال نیز گفت: به نظرم داوری‌ها خوب بود چون هرکدام از ویژگی‌هایی که قبلاً به آن اشاره کردم توسط یک داور موردسنجش قرا می‌گرفت و درنهایت با شنیدن همه جواب‌ها امتیازها داده می‌شد و در این بین سعی شد امتیازات، تنها بر پایه عدالت باشد و نه هیچ‌چیز دیگری.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز