خبرگزاری کار ایران

چهارمین حراج ملی با آثار میلیاردی کلید می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۵۸۲

درحالی از امروز اول مردادماه آثار چهارمین حراج ملی به نمایش گذاشته می‌شود که کلید حراج این آثار در روزهای ۴ و ۵ مرداد زده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن از امروز اول مردادماه میزبان آثاری خواهد بود که در روزهای 4 و 5 مرداد ماه چوب حراج به آنها زده خواهد شد. این حراج  با محوریت آثار هنری در تمامی رشته‌های هنری برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان حراج ملی معتقد هستند، هنر قدرتمندترین سفیر در زندگی مادی‌ست. این قدرت همواره در طول تاریخ در گردش بوده و توانسته فرهنگ را طی جریانی آرام اما ماندگار اشاعه دهد. امروزه این نیاز حس می‌شود که باید فراتر از اشاعه فرهنگ به هنر نگاه کرد. در واقع هنر به ابزار قدرتمندی برای توسعه فرهنگی و اقتصادی مبدل شده است. ایران به عنوان مرکز غنی از هنر، پتانسیل فراوانی برای استفاده از این ابزار قدرتمند دارد.

در این دوره از حراج ملی، بیش از 150 اثر هنری ارایه شده‌است که در دو بخش قدما و معاصر ارائه می‌شود. اگر نگاهی به بخش قدما کاتالوگ چهارمین حراج ملی بیاندازیم شاهد آثاری از جعبه لاکی میرزاآقا امامی، قاب آینه طلایی، گردنبند طلا، یاقوت و مروارید منسوب به دوره قاجار تا قلمدان هفت گنبد منسوب به آقا اسماعیل نقاش باشی، مجموعه ده عددی عصا از دوره قاجار، قاب آینه مطلی منسوب به تفرشی، آفتابه لگن مسی از صنایع دستی دوره زندیه و... خواهیم بود که به مزایده گذاشته می‌شود.

همچنین در بخش معاصر، آثاری از پرویز کلانتری، فرامرز پیلارام، ناصر اویسی، غلامحسین امیرخانی به همراه دیگر آثار از هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

زهرا محمودوند کارشناس و مجری رادیو و مدیر چهارمین حراج ملی درخصوص گران‌ترین اثر موجود در حراج گفته‌ است: شاید بتوان گفت، مجموعه قرآن طلا که 4 میلیارد تومان قیمت گذاری شده‌است گران‌ترین اثر ارائه شده در این حراج است، البته آثار 700، 800 میلیونی نیز در مجموعه موجود است.

البته برگزارکنندگان معتقد هستند، هراندازه برگزاری حراج‌ها در عرصه‌های هنری بیشتر باشد این امر به نفع اقتصاد هنر و جامعه هنری خواهد بود، با این وجود منتقدان، برگزاری حراج ملی را با حراج تهران موازی می‌دانند و معتقد هستند؛ دست‌های پشت پرده سبب آسیب دیدن عرصه هنرهای تجسمی خواهد شد.

بر این اساس، اول تا چهارم مردادماه نمایشگاه آثار چهارمین حراج ملی و ۴ و ۵ مرداد مراسم حراج از ساعت ۱۹ با اجرای پژمان بازغی در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز