خبرگزاری کار ایران

پمپئو ادعاهای مضحک سران آمریکا علیه ایران را تکرار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۴۱۱

وزیر خارجه آمریکا در یاوه‌گویی‌هایی مضحک علیه ایران مدعی شد: «از نظر مقام‌های ایران، امنیت، ثبات و آزادی مردمش قربانیان قابل قبولی در راستای اهداف انقلاب است. »

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود ادعاهایی را علیه ایران مطرح و مقام‌های ایرانی را به گسترش خشونت در سراسر خاورمیانه متهم کرد که جیب‌های خود را با هزینه مردم عادی در ایران پر کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته -یکشنبه- در حالی که در جمع ایرانیان کالیفرنیا در کتابخانه رونالد ریگان سخنرانی ضدایرانی خود را ایراد می‌کرد، مدعی شد: «ایدئولوگ‌هایی که در سال ۱۹۷۹ روی کار  آمدند امروز سعی می‌کنند همه جامعه ایران را با انقلاب اسلامی تطبیق دهند. ایران در گسترش انقلاب به سایر کشورها نقش داشته و حتی اگر لازم بوده با زور این کار را کرده است.»

سی‌ان‌ان در ادامه به سکونت تعداد قابل توجهی از جمعیت ایرانی در جنوب کالیفرنیا اشاره کرد و نوشت: بسیاری از ایرانیان بعد از انقلاب اسلامی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. 

پومپئو در ادامه اظهارات مضحک خود علیه ایران مدعی شد: «از نظر ایران، امنیت، ثبات و آزادی مردمش قربانیان قابل قبولی در راستای اهداف انقلاب است.»

وی در ادامه مواضع بی‌اساس خود تعداد زیادی از مقام‌های ایران را محکوم کرد و مدعی شد: مقام‌های ایران سرمایه‌هایی بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار را بدون اینکه مالیاتی بر آن بپردازند، به عنوان «صندوق هزینه‌های غیر مشروع» در اختیار نهادهای نظامی قرار داده‌اند. سطح ثروت مقام‌های ایران نشان می‌دهد که این کشور توسط چیزی شبیه به مافیا اداره می‌شود تا دولت.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این گزافه‌گویی‌ها مدعی شد: این مردان به ظاهر مقدس در حالی که مردمشان رنج می‌برند همه طرح‌های پیچیده برای تبدیل شدن به ثروتمندترین انسان‌های روی زمین را به کار برده‌اند.

پومپئو با طرح این ادعا که ما از همه کشورهایی که از رفتارهای مخرب ایران خسته شده‌اند خواسته‌ایم که به کمپین فشار علیه ایران بپیوندند، گفت: به طور خاص از متحدانمان در خاورمیانه و اروپا چنین درخواستی کردیم. اینها کسانی هستند که خود توسط فعالیت‌های خشونت‌آمیز ایران در دهه‌های گذشته متضرر شده اند. هدف از این اقدام‌ها این است که یک روز ایرانی‌ها را در حالی ببینیم که در ایران از همان کیفیت زندگی‌ای لذت می‌برند که در آمریکا دارند.

وزیر خارجه آمریکا با تکرار برخی سخنان بی‌اساس و تایید‌نشده، مدعی شد: در زمینه سیاست خارجی ایران انقلاب را صادر می‌کند و انصارالله و حزب‌الله میلیاردها دلار از ایران دریافت می ‌کنند. متحدان ما تحت حملات سایبری ایران و حملات این کشور در خلیج فارس قرار می ‌گیرند. در ماه جاری یک دیپلمات ایرانی به اقدام برای بمب‌گذاری در وین متهم شد. ایدئولوژی نخست ایران از بین بردن اسرائیل است. امروز آمریکایی ‌های زیادی در ایران بازداشت هستند. ما در دولت ترامپ در تلاش هستیم تا این شهروندان را به خانه بازگردانیم. با توجه  به تعرض ایران به کشورهای دیگر، پیدا کردن یک میانه‌‌رو در ایران بسیار مشکل است. نظام حاکم بر ایران کاملا ضد غرب و حتی ضد ایران است. این نظام مردم خود را سرکوب می‌کند و می‌بینیم که پلیس یک دختر را به اتهام رقص بازداشت می‌کند. ما شاهد محدودیت آزادی‌های مذهبی در ایران هستیم. ایران محمد ثلاث را بدون حق در اختیار داشتن وکیل به دار آویخت.

پومپئو در ادامه این گزافه‌گویی‌ها مدعی شد: مردم ایران همواره مورد بدرفتاری سردمداران خود قرار گرفته‌‌اند. شعار «مرگ بر آمریکا» در ایران عادی نیست. مردم سربلند ایران در برابر رفتارهای بد مقام‌های خود سکوت نمی‌کنند. بسیاری از این اعتراض‌ها به دلیل چهل سال ظلم است. آمریکا از مردم ایران حمایت می‌کند.

او با تایید اعمال «فشار حداکثری اقتصادی بر ایران» گفت: با این کار قصد داریم تا قدرت جابه‌جایی پول ایران را بسیار محدود کنیم. هدف ما این است که کشورهایی را که نفت ایران را وارد می‌ کنند، قانع کنیم تا این میزان را به صفر برسانند. مقام‌های ارشد ایرانی باید با تبعات اقدامات خود روبه‌رو شوند. از همه کشورهایی که در خاورمیانه و اروپا از این وضع ناراضی هستند می‌خواهیم تا به ما بپیوندند.

پومپئو در ادامه تایید اعمال فشار اقتصادی بر مردم ایران با بیان اینکه از نظر مقام‌های ایران ما شیطان بزرگ هستیم، مدعی شد: ما نمی‌خواهیم چنین پیامی به مردم ایران داده شود. تیم اطلاع رسانی آمریکا تلاش‌ های زیادی می‌کند تا از  سانسور اخبار جلوگیری کند و نهایتا آمریکایی‌ها از این‌ که نقض حقوق بشر را در ایران نشان دهند، نمی‌ترسند. ما هربار در سازمان ملل صحبت می‌کنیم، این موضوع را مطرح می‌کنیم که ما از شرکای بین‌المللی خود می‌خواهیم به سوءرفتار ایران توجه زیادی بکنند. ایرانیان نباید از سوی مقام‌های خود لگدمال شوند و باید آزادی داشته باشند.

وزیر خارجه آمریکا با طرح این ادعا که ایرانی‌ها نباید از کشور خود برای زندگی بهتر فرار کنند، گفت: این بر عهده مردم ایران است تا مسیر کشورشان را تعیین کنند. امیدوارم ایران مسیر خود را تغییر دهد همان‌طور که  رییس‌جمهور ترامپ گفته است، ما مایل هستیم در این‌باره با ایران گفت‌وگو کنیم، البته اگر پیشرفت‌های محسوسی را در رفتار ایران مشاهده کنیم.

سی ان ان به فریاد اعتراض مخالفان سیاست های ترامپ نیز اشاره کرده که در حاشیه این نشست با اشاره به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ که کودکان را از خانواده هایشان در مرزها جدا کرده‌اند، شعار «به بچه ها فکر کنید» سر می‌دادند.

تعداد انگشت‌شماری از ایرانیان آمریکا در این سخنرانی به عنوان بیننده حضور داشتند. جیسون رضاییان ستون‌نویس واشنگتن‌پست که چند ماه در ایران به جرم جاسوسی بازداشت بود نیز در جمع حضار حضور داشت.

در میان مخاطبان این سخنرانی  ماکان دل رحیم دستیار دادستان آمریکا در وزارت دادگستری نیز حضور داشت.

بر اساس این گزارش، پومپئو یکی از منتقدان ایران و توافق هسته‌ای بوده است. دولت ترامپ در ماه می از توافق هسته‌ای خارج شد. دولت ترامپ قصد دارد بسیار از تحریم‌های تنبیهی را که قبل از سال ۲۰۱۵ وجود داشت را بار دیگر تمدید کند. این تحریم‌ها شامل تحریم‌های فروش نفت ایران نیز خواهد بود.

سی‌ان‌ان به اظهارات روز گذشته حسن روحانی در جمع نمایندگان ایران در کشورهای خارجی نیز اشاره کرد و نوشت: رییس جمهور ایران گفت که آمریکا باید بداند که جنگ با ایران مادر جنگ‌ها و صلح با ایران مادر صلح هاست. آنها نباید با دم شیر بازی کنند چرا که به شدت پشیمان خواهند شد.

بر اساس این گزارش بسیاری از کشورهای جهان روحانی و ظریف را میانه رو میدانند.

پومپئو در سخنرانی خود با اشاره به این ذهنیت در جامعه جهانی نسبت به آن اعتراض کرد و گفت: چطور میشود روحانی و ظریف را میانه‌رو دانست در حالی که ایران به حمایت ازگروه‌های تروریستی در سراسر منطقه ادامه میدهد؟ اهداف انقلابی ایران و تمایلش به اقدام‌های خشونت‌آمیز، هیچ کس را به گونه‌ای تربیت نکرده که به عنوان یک دولتمرد بتواند کشور را اداره کند. برخی می‌گویند روحانی و ظریف با این تعریف جور در می آیند. واقعیت این است که آنها تنها پوششی بر فریبکاری هنرمندانه مقامات این کشور هستند. توافق هسته ای، آنها را میانه رو نکرده است. این توافق پوشش میش را بر تن گرگ کرده است. این به اصطلاح میانه‌روها در ایران همچنان انقلابیونی با ایده‌های ضد آمریکایی و ضد غربی هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز