خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون حسابرسی پارلمان اوگاندا با نایب رییس مجلس دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۱۵۰

نایب رییس کمیسیون حسابرسی عمومی پارلمان اوگاندا امروز با مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوگاندا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، جرارد گروهانگا نایب رییس کمیسیون حسابرسی عمومی پارلمان اوگاندا امروز یکشنبه (۳۱/۴/۹۷) با مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس و رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوگاندا دیدار و گفتگو کرد.

جرارد کاروهانگا نایب رییس کمیسیون حسابرسی عمومی پارلمان اوگاندا در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و گفتگو با نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:گفتگوی بیشتر نمایندگان دوملت موجب تسهیل و تسریع همکاری های فیمابین و شناخت بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر خواهد شد.

وی افزود: ما از افزایش تبادل هیات های پارلمانی با مجلس شورای اسلامی استقبال می کنیم.

جرارد کاروهانگا در ادامه این دیدار به لزوم تقویت همکاری های پزشکی ایران و اوگاندا اشاره کرد و گفت: پیشرفتهای علوم پزشکی و درمانی در ایران محسوس و چشمگیر است و با توجه به مشکلات و نیاز اوگاندا به علم پزشکی روز، ایران می تواند در زمینه آموزش پزشکی در اوگاندا فعال شود.

نایب رییس کمیسیون حسابرسی عمومی پارلمان اوگاندا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پاره ای از مشکلات در مسیر همکاری های دو کشور گفت:امیدواریم با گفتگوی بیشتر نمایندگان دو کشور موانع همکاریهای فیمابین برطرف و شاهد ارتقای سطح مناسبات ایران و اوگاندا باشیم.

وی در پایان از نایب رییس مجلس شورای اسلامی دعوت کرد که سفری به اوگاندا داشته باشد.

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از توسعه روابط خود با کشورهای آفریقایی از جمله اوگاندا استقبال کرده است و مجلس شورای اسلامی نیز از این روابط حمایت می کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوگاندا افزود:ایران و اوگاندا دارای ظرفیت های زیادی در بخش صنعت،محصولات کشاورزی و علوم و فناوری های نوین هستند که می توانند از آنها برای توسعه همکاری های فیمابین بهره برد.

پزشکیان، گفت‌وگوی اتاق‌های بازرگانی، تجار و بخش های خصوصی دوطرف را جهت رسیدن به راه حل مشکلات مفید ارزیابی کرد و گفت: اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و اوگاندا در مجلس شورای اسلامی،پشتیبانی لازم را از تجار دوطرف برای توسعه همکاری های فیمابین به عمل خواهند آورد.

وی در پایان ضمن تشکر از دعوت صورت گرفته برای سفر به اوگاندا ابراز امیدواری کرد،در آینده شاهد تبادل هیات های بیشتر میان مجالس دو کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز