خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

ایران نشان داد کشور صلح و امنیت است

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۸۹۹

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ایران یک بار دیگر توانست به جهان نشان دهند ایران کشوری امن و به دنبال صلح است و دست برادری برای همه کشورهایی که بخواهند جوانمردانه با آن باشند، دراز می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سیدمحمد بطحایی در کنفرانس خبری بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌‌‌‌‌شناسی گفت: همانطور که شاهد بودید یک برگ زرین دیگر بر افتخارات ما اضافه شد که از دو جهت مهم است؛ جهت اول به خاطر فضایی ناجوانمردانه‌ّ‌‌ای که برای کشور ما ایجاد شده اما کشور ما میزبانی ۷۱ یک کشور را برعهده گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت المپیاد جهانی زیست‌شناسی اظهار داشت: این مسابقات از دو جهت مهم است؛ جهت اول کسانی که در المپیاد شرکت کردند بعد از یک هفته مسابقه مدال‌‌های خودشان را دریافت کردند. من نیز به همه مردم خوب کشورمان این رویداد را تبریک می‌‌‌گوییم که البته به بهترین شکل ممکن هم برگزار شد. به نحوی که گروه برگزاری زیست‌‌‌شناسی اعتراف کردند در طی ۱۵ سال گذشته بهترین برگزاری المپیاد را شاهد بودند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ایران یک بار دیگر توانست به جهان نشان دهند ایران کشوری امن و به دنبال صلح است و دست برادری برای همه کشورهایی که بخواهند جوانمردانه با آن باشند، دراز می‌کند. 

بطحایی با اشاره به جنبه دوم این مسابقات تصریح کرد: اما جنبه دوم که جای تبریک دارد موفقیت فرزندان شما ملت شهیدپرور ایران است که امروز شاهد بودیم توانستند چهار مدال رنگی را کسب کنند. جا دارد از همه دست‌‌اندرکاران این المپیاد سپاسگذاری کنم که تلاش کردند این مسابقه به نحو احسنت برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی این المپیاد از ماه‌‌‌ها پیش زمان برد و در این شرایط سخت این نگرانی وجود داشت که مبادا مورد سو استفاده دشمنان قرار گرفت اما همه جیز به نحو احسنت انجام شد،‌ خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای دوره‌‌های بعد المپیاد مشکلات موجود را کاهش دهیم اما برای آنهایی که در این دوره مدال گرفتند بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی تسهیلاتی برای تحصیلات آنها فراهم خواهد شد.

این عضو دولت تدبیر و امید افزود: ما هم تلاش می‌کنیم شرایطی بهتری را برای تحصیل این افراد آماده کنیم اما مهمتر از این شرکت‌‌‌کنندگان، افرادی است که در آینده در المپیاد شرکت خواهند کرد. 

بطحایی درخصوص برنامه جدید استعدادهای درخشان ابراز داشت: برنامه‌‌ای که استعداد درخشان دارد این است که همه مدال‌آوران گذشته را جمع کند و از تجربه آنها برای المپیادهای بعد و مسیرهای آینده کمک بهره ببرد. 

وی درباره حجاب شرکت‌‌‌کنندگان که حاشیه‌‌ساز شده بود،‌ بیان کرد: این اتفاق در حین مسابقات رخ داد به این صورت بود که چون دو نفر از دانش‌‌آموزان پسر برای ادای احترام کلاه از سر برداشتند. دانش‌‌آموزان دختر هم فکر کردند باید روسری از سر برداند. گاهی وقت‌‌ها بی‌‌انصافی‌‌هایی صورت می‌گیرد که همه این دستاوردها نادیده گرفته می‌‌شود. اینها اخلاقی‌‌های بدی است که برخی دچارش می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز