خبرگزاری کار ایران

در مراسم رونمایی سامانه "پی.وب" مطرح شد؛

کرج آی.دی محور اداره می شود/شهرداری کرج اهداف دولت الکترونیک را تحقق می بخشد

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۶۵

سرپرست شهرداری کرج راه اندازی سامانه مدیریت پروژه صورت وضعیت الکترونیک (پی وب) را در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک برشمرد و گفت: راه اندازی این سامانه برای تکریم ارباب رجوع و رهگیری اقدامات است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا احمدی‌نژاد امروز در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت پروژه صورت وضعیت الکترونیک، اظهار کرد: سامانه پی وب به منظور برآوردِ پروژه ها، مدیریت پروژه، تهیه صورت وضعیت توسط پیمانکار، رسیدگی به صورت وضعیت با استفاده از کارتابل و گردش کار تعریف شده برای کارفرما، با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه استفاده از این نرم افزار در راستای احقاق اهداف دولت الکترونیک بوده است، افزود: قابلیت رهگیری اقدامات، شفاف سازی برنامه ها، کاهش تردد ارباب رجوع و کاهش تماس با پرسنل از مزایای راه اندازی این سامانه به شمار می رود.

احمدی نژاد با اعلام اینکه این سامانه به صورت آفلاین و آنلاین نیز فعال است، گفت: امکان تعریف اشخاص حقیقی _حقوقی و طرفین پیمان به صورت نامحدود، محاسبه تعدیل پروژه بدون نیاز به ورود اطلاعات صورت وضعیت همچنین امکان گزارش پیشرفت فیزیکی و ریالی به صورت اتوماتیک بر مبنای برآورد اولیه و تایید هر صورت وضعیت، از قابلیت های برجسته این سامانه است.

به گفته سرپرست شهرداری کرج، قطع یقین این سامانه در شروع با مشکلاتی همراه خواهد بود که باید شناسایی و برطرف شود.

علی اصغر کمالی زاده، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج نیز در این مراسم با اعلام اینکه شهر کرج در آینده ای نزدیک آی تی محور اداره خواهد شد، گفت: استفاده از سامانه پی وب در جهتِ افزایش کارایی ضروری است. 

وی اظهار کرد: دسترسی به سیستم جامع و بانک اطلاعاتی مهم ترین مولفه برای پیشبرد اهداف عالی یک مجموعه به شمار می رود.

معاون برنامه ریزی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه سامانه رسیدگی الکترونیکی به صورت وضعیت پیمانکاران، کمک شایانی به شفافیت اقدامات می کند، یادآور شد: این سامانه، بانک اطلاعات جامعی را در اختیار شهرداری ها قرار می دهد.

وی با اعلام اینکه تدوین بودجه به صورت شاخص محور و برنامه محور از مهم ترین مزایای این سامانه به شمار می رود، گفت: در هر صورت وضعیت بالغ بر 2 هزار برگ کاغذ مصرف می شود که این موضوع هزینه و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

کمالی زاده ثبت فرآیند اقدامات و قابلیتِ پایش امورات را مهم ترین مولفه این سامانه برشمرد و بیان کرد: بی شک راه‌اندازی این سامانه تسریع در عملکرد، کاهش مصرفِ کاغذ و اشتباهات فردی را به همراه خواهد داشت. 

این مسئول استفاده از سامانه پی وب در جهت افزایش کارایی اقدامات را الزامی دانست و گفت: باید تمام پروژه ها را در قالب یک اداره مدیریت کرد تا خروجی نرم افزار برای شاخص های مناسب، محاسبه و تحقق پذیر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز