خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران در گفتگو با ایلنا خبر داد:

رتبه نخست کسب و کار در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۵۶۹

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران گفت :بهبود محیط کسب و کار تاثیر ویژه ای بر رشد، شفافیت اقتصادی، افزایش بهره وری و رفاه جامعه دارد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران  در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفت: بهبود محیط کسب و کار تاثیر ویژه ای بر رشد، شفافیت اقتصادی، افزایش بهره وری و رفاه جامعه دارد و کارآفرینان و فعالین اقتصادی داخلی و خارجی را برای سرمایه گذاری بیشتر جذب می کند.

لیلا واثقی اظهار کرد: براساس نتایج طرح در زمستان ۱۳۹۶ استان های مازندران، قزوین و زنجان به ترتیب دارای بهترین وضعیت محیط کسب و کار و استان های کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی دارای بدترین وضعیت محیط کسب و کار نسبت به سایر استان ها ارزیابی شد.

وی خبر داد: استان مازندران با کسب امتیاز ۵/۱۴ در زمستان ۹۶ در بین کلیه استان ها رتبه اول را کسب کرد این درحالیست که در پاییز ۹۶ با  ۵/۵۳ امتیاز رتبه سوم را کسب نموده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری گفت: محدودیت دسترسی به برق، محدودیت دسترسی به سوخت و محدودیت دسترسی به ارتباطات از مناسب ترین شرایط محیط کسب و کار در سطح ملی و در سطح استان مازندران به ترتیب اولویت است.

واثقی بیان کرد: تحلیل شاخص ملی و استانی مولفه های شرایط کسب و کار نشان می دهد مواردی که موجب ایجاد فضای نامناسب محیط کسب و کار در استان شده است عمدتا مشکل کل کشور است.

وی افزود: استان مازندران توانسته است از طرح های ملی در حوزه برق و سوخت نهایت استفاده را داشته باشد.

این مسئول گفت: رشته فعالیت های اقتصادی آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه، عمده فروشی، خرده فروشی، تعمیر وسایل و ...( صادرات و واردات)، کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری به ترتیب دارای نامساعدترین محیط کسب و کار و رشته فعالیت های آموزشی هنر، سرگرمی و تفریح، مالی و بیمه به ترتیب مساعدترین محیط برای کسب و کار نسب به سایر رشته فعالیت های اقتصادی ارزیابی شدند.

واثقی بیان کرد: عملکرد مطلوب در خصوص پایش و بهبود محیط کسب و کار استان مازندران مرهون اقدامات و تمهیداتی است که با تاکیدات استاندار مازندران و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، این دفتر، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و تعامل سازنده با تشکل های بخش خصوصی طی سال های اخیر در دستور کار قرار گرفته است که غالبا معطوف پیاده سازی مطلوب سامانه های الکترونیکی فرآیندهای کسب و کار به ویژه سامانه ثبت و پیگیری شکایات مجوزات و استعلامات، بررسی های کارشناسی و علمی مشکلات بنگاه های اقتصادی در بخش های مختلف اقتصادی استان و انعکاس نتایج به مراجع ذیربط می باشد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز