خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان:

تحصیلات دانشگاهی بدون کسب مهارت ، ما را به هدف نمی رساند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۱۱۴

فرماندار تالش در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: تحصیلات دانشگاهی بدون کسب مهارت ، ما را به هدف نمی رساند.

به گزارش ایلنا از تالش، فرماندار تالش در دیدار با رحیم عطایی‌پور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گیلان اذعان داشت: مهارت‌آموزی برای همه اقشار جامعه و تمامی حرفه ها و به ویژه دانشگاهیان ما امری ضروری است که بتوانند آموخته های تئوری خود را در عرصه عمل به اجرا بگذارند تا بتوانند به اهداف عالی شغلی خود دست یافته و موفقیت دوچندان حاصل کنند.

وی با ذکر تاثیر مهارت آموزی در بحث گردشگری افزود : در برخی روستاها که گردشگری به صورت سنتی شکل گرفته، آموزش‌های عمومی موثر نیست و نیازمند آموزش ویژه برای جذب گردشگر و استفاده از استعدادهای منحصر به فرد روستاهای تالش در بحث بوم گردی است.

سید عیسی مهدوی ضمن اشاره به اینکه دلیل عدم موفقیت علمی کاربردی ها فاصله انداختن بین آموزش تئوری و مهارت عملی است افزود : بسیاری از دانشجویان در برخی دانشگاه ها از این مهارت آموزی ها برای ایجاد کار آفرینی بهره گرفته اند چرا که کار افرینی تنها ایجاد شغل نیست ایجاد نیاز برای جذب افراد برای یادگیری و راغب شدن به کار و تلاش است.

در ادامه مدیر کل فنی و حرفه ای استان در تکمیل سخنان فرماندار  گفت : بسته ویژه ی آموزش مهارت های بوم گردی تدوین شده و بصورت پایلوت در چند روستا نیز اجرا گشته است که خوشبختانه نتایج موفقیت آمیزی در پی داشت.

 عطایی پور پتانسیل های طبیعی و گردشگری تالش را تحسین کرد و افزود: شهرستان تالش از جهت وجود منابع طبیعی بکر برای جذب گردشگر دارای ظرفیت های بالایی است که با آموزش های تخصصی به گردش پذیران در راستای معرفی صنایع دستی ، معرفی منطقه ،  معرفی غذاهای محلی ، مکان های تاریخی و میراث فرهنگی میتوان از این ظرفیت ها هم برای معرفی شهرستان ، و هم جذب گردشگر و بهبود وضعیت اقتصادی روستاها و ییلاقات بهره جست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز