خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان:

باید نقش‌های تعریف شده در ماموریت‌های روابط عمومی کاربردی شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۱۰۷

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: باید نقش های تعریف شده در ماموریت های روابط عمومی کاربردی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، شورای اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و مدیران و مسئولان روابط‌عمومی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد رشت برگزار شد.

ابراهیم چیرانی دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان با خیرمقدم به اصحاب رسانه واحدهای دانشگاهی استان گیلان، گفت: روابط عمومی فصل نوینی را در پیش داشته و جایگاه فعلی روابط عمومی در تبلیغات بسیار زبانزد و در رفع بسیاری از شائبه ها موثر است.

وی ادامه داد: باید نقش های تعریف شده در ماموریت های روابط عمومی کاربردی شود. روابط عمومی می تواند انعکاس خبری کلی داشته باشد و با داشتن روش های مختلف رسانه ای باید دانست که یکی از نقش های روابط عمومی توصیف درست از مجموعه دانشگاهی، چه خارج از محیط دانشگاهی و چه داخل محیط دانشگاهی داشته باشد و باید با تحلیل درست محیط اطراف ، خود را محک زد .

 چیرانی تاکید کرد: وقتی توصیف درستی از بیرون از مجموعه داشتیم چگونگی برخورد با آن موضوع را پیش بینی خواهیم کرد و شورای روابط عمومی باید با استمرار برگزاری جلسات بتواند انسجام بیشتری به یکپارچگی ماموریت های روابط عمومی در استان گیلان بخشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در توصیف  نقش روابط عمومی ها تصریح کرد:  نقش سوم روابط عمومی آینده نگری است و ما باید نقشه راه درستی از مسیر خود در سالهای آینده داشته باشیم  و بهترین نهادی که می تواند پاسخگوی این مسئله باشد روابط عمومی است که باید از خرد جمعی استفاده شود تا به عنوان اهرم قدرتمندی در اختیار روسای دانشگاه باشد و توجه ویژه دانشگاه به نقش و جایگاه روابط عمومی در کنار رئیس دانشگاه درچارت سازمانی، گویای این مسئله است.

چیرانی خاطرنشان کرد: باید دید که بررسی های روابط عمومی در استان، ادراک افراد از وضعیت فعلی دانشگاه را چگونه ارزیابی خواهد کرد و وظایف اصلی ما در امور پژوهش ، آموزش و فرهنگی و .. باید در مسیر اهدافی باشد که در زمینه آموزش بحث های کیفی سازی در کنار استاندارد ها شعار اساسی ما است و مقدمات کار با وجود امکانات منحصر به فرد ، تشکیل به موقع کلاسهاو بهره مندی از استادان مجرب و متخصص ارزیابی شده فراهم شده است که برگزاری آزمون جامع دکتری از جمله فراهم شدن این زیرساخت ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان همچنین اذعان داشت: حرکت به سوی کیفی ساز دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر و تحولات بوجود آمده واقعی است و کیفیت و استاندارد سازی از جمله مواردی است که در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

وی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در سالیان اخیر را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: ما باید با تجاری سازی پژوهش های انجام شده در کمک به رفع مشکلات کشور که در دستور کار ماست اقدام کنیم و با تجاری سازی و استفاده از نیروهای متخصص دانشجویی و استفاده از پتانسل نهفته در رفع مشکلات استان بهره مند شد و این نوید بخش برنامه های راهبردی ماست که می تواند بسیار ثمربخش باشد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان توجه به فعالیت های فرهنگی را مهم دانست و اذعان داشت: اثربخشی کارهای فرهنگی برای ما بسیار مهم است  و آن به معنی آن است که اگر بحث های فرهنکی دنبال می شود به این دلیل است که این فعالیت های فرهنگی در رفتار دانشجویان انعکاس داشته باشد چرا که فارغ التحصیلان دانشگاه ضمن علم آموزی باید با رفتاری هنجاریی - عقلایی ازدانشگاه خارج شوند و چه خوب است که این رفتارها در راستای اعتقادات اصیل اسلامی و اسلامی شدن دانشگاهها باشد و این یکی از دغدغه های سند اسلامی شدن دانشگاه  است که این مسئله را در رفتار فارغ التحصیلان که مدیران آینده کشور هستند، ببیند .

 چیرانی افزود:  کنگره شهدا یکی از بزرگترین کارهای فرهنگی ماندگار در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان است که با همکاری سپاه قدس گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در نیمه دوم سال جاری در استان  برگزار خواهد شد و در تمام شهرها فعال خواهد شد . کارهای فرهنگی حوصله و برنامه ریزی می خواهد و اینکه اثر بخشی خود را چگونه ارزیابی کنیم بسیار مهم است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد:  وضعیت فعلی ما گویای آن است که برنامه و واقعنگری داریم و در حال تلاش هستیم  و روابط عمومی باید ضمن بررسی ، محتوایی تولید کند که گویا و به ما کمک کند تا به این اهداف خود برسیم . در مقابل اخبار کذب ،باید یک پاسخ درست و بر اساس اهداف و واقعیت های موجود تهیه شود  و نشان دهید دانشگاه آزاد اسلامی باید پاسخگویی لازم را داشته باشد و با انعکاس انتقادات به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ، در جهت رفع این مشکلات توسط روابط عمومی پیگیری شود.

چیرانی تاکید کرد: وقتی مخاطبین صداقت را از یک رسانه می بیند بیشتر به سمت آن گرایش پیدا می کنند و چون صحت را از یک روابط عمومی انتظار دارند، باید شما هم در همین راستا حرکت کرده و از دروغ پردازی و بزرگ نمایی بی مورد پرهیز کنید و در تبیین وضعیت دانشگاه که در  همین شوراها مشخص خواهد شد و با بررسی مشکلات و تهیه پاسخ مناسب در جهت هماهنگی هر چه بیشتر اقدام کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد:  روابط عمومی باید بتواند از ویژگی های منحصربه فرد خود استفاده کند و باید نقاط قوت و ضعف شناسایی شده و در جهت برطرف گردن آن اقدام کرد. انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان تعیین محل تحصیل را به عهده دانشجو بگذارید تا از بهترین ها، حق انتخاب داشته باشد و در یک استان باید با همدلی و همیاری بدنبال آن باشیم تا مشکلات را حل کنیم.

چیرانی ادامه داد:  ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در مرداد ماه سال جاری آغاز شده و شما باید با معرفی هرچه بیشتر، موفقیت ها و دستاوردها دانشگاه را معرفی کنید تا دانشجو با داشتن اطلاعات درست و شفاف در انتخاب محل تحصیل خود فرصت فکرکردن و انتخاب درست ترین گزینه برای ادامه تحصیل تا مقاطع بالاتررا داشته باشد.خانواده ها باید مطمئن باشند که دانشگاه آزاد اسلامی با ویژگی های بسیار بالا و منحصر به فرد در سطح منطقه، مطلوبیت خاصی برای آنان به وجود آورد و ما باید در رقابتی سالم با خروجی های مناسب از این اتاق فکرها ، در جهت جذب دانشجو کوشا باشیم . 

وی افزود: حوزه روابط عمومی باید کاملا علمی باشد و پاسخ ها باید درست و منطقی باشد چرا که مردم نیاز به اعتماد دارند و باید با صداقت و بر مبنای درست با مخاطب برخورد کرد و با تشکیل اتاق فکر در روابط عمومی و ارائه ایده های نو  باید با انسجام لازم در جهت ارتقای این جایگاه کوشید و  برای آن تلاش کرد . 

در ادامه مجید مشک بید حقیقی مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و دبیر شورای اطلاع رسانی این استان ضمن خیرمقدم به حاضرین گزارش مبسوطی از روند فعالیت های روابط عمومی در واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را ارائه داد و در پایان هر یک از حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موارد مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز