خبرگزاری کار ایران

با حمایت کمیته امداد البرز؛

مادر 9 یتیم البرزی با ساخت جعبه‌های کادویی چوبی خودکفا شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۸۴۳

زن سرپرست خانوار مهاجر و مادر ۹ یتیم با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد البرز و راه‌اندازی کارگاه تولید جعبه‌های کادویی چوبی ضمن خودکفایی برای ۱۲ نیازمند جویای کار شغل ایجاد کرد.

به گزارش ایلنا، بانوی کارآفرین البرزی با تشریح فراز و نشیب زندگی خود در راه کسب موفقیت گفت: در سن ۱۳ سالگی در شهر ایلام با مردی که شغل‌اش برنج فروشی بود ازدواج کردم و سال‌های متمادی زندگی خوبی داشتیم. خداوند هم به ما ۹ فرزند عنایت کرد، از طرفی همسرم با چک معامله می‌کرد و چون در محاسبات کاسبی اشتباه کرد، چندین فقره از چک‌ها برگشت خورد و ورشکست شد. استرس و فشارهای روحی و روانی ناشی از شکست موجب شد نان آور خانواده ما سکته کند و پس از مدتی از دنیا رفت.

وی با بیان اینکه مدت زیادی با انبوهی از مشکلات همچون مستاجری، تأمین هزینه معاش و تحصیل فرزندان دست و پنجه نرم کرده است افزود: پسر بزرگم با ۱۸ سال سن برای کار در مرغداری و کمک کردن به من در تأمین مخارج زندگی راهی شهر کرج شد. مدتی بعد من نیز با سایر فرزندانم به کرج نزد پسرم رفتیم و با سکونت در خانه کوچک اجاره‌ای کمی از مشکلات ما کاسته شد، تا اینکه متاسفانه پسرم به عارضه پوستی مبتلا شد و به علّت شدت بیماری توانایی کارکردن را از دست داد و دوباره سختی‌های ما زیاد شد.

زن سرپرست خانوار البرزی در ادامه گفت: بیماری پسرم موجب شد همه راه‌ها به روی من بسته شود لذا ناگزیر به کمیته امداد مراجعه کردم و تحت حمایت این نهاد قرار گرفتم. مدّت شش سال با کارکردن در یک کارگاه تولید جعبه‌های کادویی چوبی و کمک‌های کمیته امداد امرار معاش‌کردیم؛ ولی مخارج سنگین زندگی و تحصیل فرزندان موجب شد با توجه به تجربه‌ای که در کارگاه تولیدی جعبه‌های کادویی کسب کرده بودم، تصمیم بگیرم با کمک فرزندانم کارگاه مستقل راه‌اندازی کنم.

وی با اشاره به حمایت بخش اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از تصمیم‌اش و ارائه راهنمایی‌های شغلی افزود: با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بیست میلیون تومانی و بلند مدّت اشتغال از کمیته امداد موفق به راه‌اندازی کارگاه تولید جعبه‌های کادویی چوبی شدم. هم‌اکنون با پشت‌سر گذاشتن رنج‌های فراوان زندگی و عبور از ناملایمات ضمن کارآفرینی برای ۱۲ نفر با خروج از جمع خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد به خودکفایی رسیده‌ام و به لطف خدا تمامی فرزندانم نیز تحصیل‌کرده هستند.  

کارآفرین موفق البرزی در توضیح کسب و کارش با تأکید بر اینکه جعبه‌های کادویی چوبی یکی از این لوازم دکوری نظم‌دهنده در منزل محسوب می‌شوند که در مقایسه با سایر اقلام دکوری ارزان‌تر هستند، گفت: جعبه چوبی را می‌توان برای بسته‌بندی تمام محصولات با رنگ‌های مختلف و در سایزهای بزرگ و کوچک استفاده کرد و موجب ایجاد رونق درکسب و کار می‌شود.

گفتنی است جعبه‌های چوبی را که با استفاده از خدمات برش لیزر ساخته می‌شود بسیار ارزان‌تر و باکیفیت‌تر از نوعی که در نجاری تولید می‌شود و از موارد عمده کاربرد جعبه‌های چوبی کادویی می‌توان به جعبه نگهداری و فروش جواهرآلات، ساعت، خشکبار در فروشگاه‌ها، جعبه قهوه، شکلات و چای، آجیل و بسته بندی پسته، دستمال کاغذی و آباژور اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز