خبرگزاری کار ایران

علیرضا فغانی در گفت و گو با ایلنا:

قضاوت در لیگ ایران را به اروپا ترجیح می‌دهم/ خیلی‌ها حسرت قضاوت رده‌بندی را داشتند

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۶۴۸

علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان عملکرد بسیار خوبی در جام جهانی 2018 داشت.افتخار داوری فوتبال ایران همچنان قضاوت در لیگ ایران را مهم توصیف می‌کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان عملکرد بسیار خوبی در جام جهانی 2018 داشت.
وی بامداد سه‌شنبه بعد از ماه‌ها تمرین و قضاوت به ایران بازگشت و مورد استقبال مقامات فدراسیون و وزارت ورزش قرار گرفت. افتخار داوری فوتبال ایران همچنین در گفت و گو با ایلنا قضاوت در لیگ ایران را مهم توصیف می‌کند.
 
سطح مسابقات جام جهانی چگونه بود؟
بسیار خوب برگزار شد. مردم و هوادارانی که به ورزشگاه‌ها در روسیه آمده بودند، از این مسابقات رضایت داشتند. خوشبختانه عملکرد ما هم خوب بود و همین که از ما رضایت داشتند برای‌مان کافی است.
 
در صفحه شخصی خودتان در اینستاگرام اعلام کردید با توجه به گران بودن اجناس، سوغاتی نخواهید آورد.
خب اجناس اینجا بسیار گران است و به همین دلیل شرمنده شدیم. البته بحث خانواده فرق می‌کند و قطعا آنها سوغاتی خواهند گرفت.
 
به نظر می‌رسد از گران شدن دلار در ایران خوشحال باشید چون دستمزد شما قطعا بیشتر خواهد شد.
چنین چیزی نیست. ما دوست داریم در ایران همه چیز ارزان شود. دلار هم قیمتش پایین بیاید. شاید برای‌تان جالب باشد که ما دستمزد جام جهانی قبلی را بعد از یک سال توانستیم بگیریم.
 
این روزها اکثر مردم ایران برای شما در صفحات مجازی سنگ‌تمام گذاشتند.
خدا را شکر طوری کار کردیم که همه راضی بودند؛ از هنرمند، سیاسیون، ورزشکاران و خیلی کسان دیگر که شاید نام‌شان از قلم بیفتد، برای ما سنگ‌تمام گذاشتند. از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم تشکر می‌کنم که هرچه برای تیم ملی فوتبال انجام دادند، برای داوران هم کم نگذاشتند.
 
در ایران شایعه شده بعد از بازگشت، از داوری خداحافظی خواهید کرد.
قبل از حضور در جام جهانی، ما در یک جلسه به شوخی چنین مساله‌ای را عنوان کردیم. آنهایی هم که خیلی دوست داشتند ما از داوری برویم به این مساله دامن زدند در حالی که اصلا اینگونه نیست.
 
بازی فینال در ورزشگاه حضور داشتید؟
من این بازی را از نزدیک تماشا کردم و بازی در سطح بسیار خوبی برگزار شد.
 
حسرت قضاوت این بازی را نخوردید؟
خدا را شکر یکی از بازی‌های مهم که رده‌بندی جام جهانی بود را قضاوت کردیم که خیلی‌ها حتی حسرت داشتند تا آن بازی را قضاوت کنند.
 
پنالتی‌ای که داور برای فرانسه گرفت، درست بود؟
صددرصد چون کمک‌داوران ویدئویی آن صحنه را بازبینی کرده بودند و چون خودش هم دوباره آن را دیده بود، قطعا تصمیمش درست بوده است.
 
شما تهدید کرده بودید که از ایران می‌روید!
فعلا که هستیم و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا عملکرد خوبی در جام ملت‌های آسیا داشته باشیم.
 
خیلی‌ها اعتقاد دارند بعد از بازگشت از جام جهانی با این عملکرد خوب، دیگر انگیزه برای قضاوت در لیگ ایران ندارید.
ما از لیگ ایران به جام جهانی رسیدیم. مسابقات لیگ تمرین خوبی برای مسابقات بزرگ‌تر است. ما تمام تجارب خود را از همین قضاوت در لیگ ایران به دست آورده‌ایم و از همه مربیان و بازیکنانی که ما را تحمل کردند تشکر می‌کنیم چون باعث پیشرفت ما شدند و اگر اشتباهی را هم انجام دادیم سهوی بوده و معذرت‌خواهی می‌کنیم.
 
ممکن است داوری از این لژیونر شود؟
ما الان هم داور لژیونر داریم. یک داور ما در سوئد قضاوت می‌کند. در اتریش هم یک خانم داوری می‌کند. در استرالیا و فرانسه هم داریم اما در سطح بالا نیستند فقط بابک رفعتی در آلمان است قضاوت می‌کند. همچنین اسفندیار بهارمست که در آمریکا داوری کرده است.
 
دوست داشتید کدام لیگ جهانی را قضاوت کنید؟
لیگ ایران را بیشتر از هر لیگ دیگری دوست دارم.
 
در این مدتی که در روسیه بودید چه چیزی باعث هیجان بیشتر شما شد؟
شاید باورتان نشود هیچ چیز من را هیجان‌زده نکرد چون سال قبل هم به دلیل قضاوت در جام کنفدراسیون‌ها در روسیه بودم و چیزی عوض نشده بود.
 
کدام داور را در جام جهانی بهتر دیدید؟
همه بچه‌ها خوب بودند. کمک‌داوران ویدئویی خیلی کمک کردند و فکر می‌کنم با وجود این سیستم در بحث داوری حق به حقدار رسید و مشکلی هم به وجود نیامد..
 
 همچنان با سیستم VAR مشکل دارید؟
موافق این سیستم هستم. درست است که تاکنون از آن استفاده نکردم اما اگر در زمین اشتباه بکنم، کمک‌داوران ویدئویی آن را به من اطلاع می‌دهند که همین باعث می‌شود اشتباهم جبران شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز