خبرگزاری کار ایران

زندی: باید یک شانس دیگر به یواخیم لو بدهند / دوست دارم بلژیک قهرمان شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۳۸

فریدون زندی از نتایج آلمان در جام جهانی ناراحت است اما اعتقاد دارد باز هم باید از سرمربی ژرمن‌ها تیم حمایت شود.

به گزارش ایلنا، فریدون زندی هافبک سابق استقلال و تیم ملی این روزها مشغول کار کردن در تیم‌های پایه‌ای سن‌پائولی آلمان است. او از نتایج آلمان در جام جهانی خیلی ناراحت است اما اعتقاد دارد باز هم باید از سرمربی تیم حمایت شود. با زندی در خصوص حضور در فوتبال آلمان، نتایج جهام جهانی و پیش‌بینی‌اش از دو تیم فینالیست این مسابقات صحبت کردیم.

تیم آلمان خیلی دشوار از جام جهانی کنار رفت.

من فکر می‌کنم آلمان آن تیم همیشگی نبود. واقعا از لحاظ فنی تیم بسیار خوبی نبود و بازیکنانش آن انگیزه لازم را نداشتند که با همه وجود کار کنند تا تیم به موفقیت برسد. من از حذف این تیم خیلی ناراحت شدم. امیدوارم در سال‌های آینده باز هم به سطح اول فوتبال بازگردد.

به نظرت یوآخیم لو باید از سرمربیگری آلمان برود؟

من داخل تیم نبودم که بخواهم در این خصوص نظر بدهم. از لحاظ نتیجه بخواهیم حساب کنیم باید این اتفاق بیفتد اما من فکر نمی‌کنم مشکل او باشد. او در سال‌های گذشته در شش جام مختلف آلمان را به مراحل آخر رسانده و از لحاظ فوتبالی باید یک شانس دیگر به او بدهند.

نظرت در خصوص عملکرد ایران در جام جهانی چیست؟

تیم ملی خیلی خوب بود و از لحاظ فوتبالی بازیکنان خیلی دویدند، جنگیدند و تلاش کردند. فقط بدشانسی بود که این تیم نتوانست به مراحل بعدی صعود کند. به نظرم اگر طارمی آن توپ را در دقایق آخر تبدیل به گل می‌کرد شرایط فرق می‌کرد.

یعنی اعتقاد دارید ایران باید به جمع تیم‌‌های حذفی راه می‌یافت؟

در این گروه سخت ایران بهترین نتایج را گرفت. من فکر می‌کنم بدترین بازی ایران مقابل مراکش بود. آن هم به این دلیل که همیشه اولین بازی سخت است و تیم‌ها از یکدیگر شناخت ندارند. تیم ملی در ادامه توانست دو بازی مقابل اسپانیا و پرتغال را خوب ظاهر شود.

این روزها بحث خداحافظی سردار آزمون از تیم ملی شنیده می‌شود.

زیاد دوست ندارم راجع به اینگونه مسائل حرف بزنم. تیم وقتی نتیجه می‌گیرد همه 11 بازیکن آن خوب ظاهر شدند. سردار هم زحمت کشید. شاید فقط در گلزنی موفق نبوده است. کریس هم پنالتی خراب کرد به نظر شما باید او هم زیر انتقاد قرار بگیرد. فوتبال بالا و پایین دارد و جذابیتش به همین چیزهاست. به نظرم چیزهایی که مربی از بازیکنان می‌خواست همه در زمین انجام دادند البته سردار بیشتر در این بازی‌ها در دفاع بود و به نظر من حیف است که در این سن و سال از تیم ملی برود.

در مورد پنالتی کریس صحبت کردید. فکر می‌کردید بیرانوند آن را بگیرد؟

پنالتی 70 به 30 است. به نظرم شانس بیرانوند خیلی خوب بود و به همان سمتی شیرجه رفت که کریس ضربه زد. شاید در 10 ضربه بعدی کریس همه ضربات پنالتی‌اش را گل کند.

به نظرت کی‌روش باید در تیم ملی بماند؟

من اعتقاد دارم تیم ملی خیلی خوب نتیجه گرفت. نکته مثبت کی‌روش در همه این‌ سال‌ها این است که تیم یکدست و خوبی دارد و هر تاکتیکی را که می‌خواهد بازیکنانش برایش انجام می‌دهند که برای یک مربی خیلی سخت است اما کی روش به راحتی آن را انجام می‌‌دهد.

در جام ملت‌ها با سیستم دفاعی نتیجه می‌گیریم؟

به نظر من در همین جام جهانی فعلی خیلی از تیم‌ها همانند ایران فوتبال بازی می‌کردند مثل ایسلند که مقابل آرژانتین با همین روش به تساوی رسید. درست است مردم از این سبک فوتبال خوش‌شان نمی‌آید اما از لحاظ نتیجه خیلی خوب است.

فکر می‌کنی فینال بین کدام تیم‌ها در جام جهانی برگزار شود؟

از لحاظ بازیکن بلژیک تیم بسیار خوبی است. در این طرف میدان هم انگلیس ضربات ایستگاهی و کاشته بسیار خوبی را می‌زند که من فکر می‌کنم فینال بین این دو کشور باشد اما خودم به شخصه دوست دارم بلژیک قهرمان شود.

به نظرت شفر امسال در استقلال موفق می‌شود؟

شفر پارسال دیر به تیم اضافه شد و به خاطر نتایج اول فصل هیچ کسی از استقلال انتظار قهرمانی نداشت اما از زمانی که او آمد خیلی خوب کار کرد و توانست خودش را نشان دهد. فکر می‌کنم استقلال امسال بتواند قهرمانی را کسب کند.

شاید مجید حسینی هم از استقلال به لیگ ترکیه برود.

به نظر من حضور در اروپا کلا خوب است و از لحاظ فوتبالی برای بازیکنان برای کسب تجربه عالی است.

این روزها مشغول انجام چه کاری هستی؟

من یک سال دیگر قراردادم را با سن‌پائولی آلمان تمدید کردم. امسال یک کار دیگر هم به وظایفم اضافه شد و آن هم این بود که بهترین بازیکنان نوجوانان آلمان را تمرین بدهم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز