خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی مطرح کرد:

تهران جاذبه‌هایش را از دست داده/ نباید مردم را تحت فشار بگذاریم/ جامعه مهندسان مشاور باید نقش خود را در نابودی باغات بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۵۵۰

رییس شورای‌شهر تهران با بیان اینکه جامعه مهندسان مشاور در تخریب باغات تهران نقش اساسی دارد، افزود: پشت پروژه‌های بزرگی مثل پالادیوم، کوروش و ارگ تخلفات بزرگی بود که همه امضاء مهندسان مشاور را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی عصر امروز در نشست «باغ‌های گمشده، چالش و راهکارها» که از سلسله نشست‌های مشترک کمیته معماری و طرح های شورای شهر و جامعه مهندسان مشاور ایران است با بیان اینکه عنوان این نشست خود گویای همه چیز است، گفت: شاید بتوانیم تهران را شهر گمشده هم بنامیم.متاسفانه تهران نتوانسته چشم‌انداز کلاسیک خود را حفظ کند و بخشی از جاذبه‌هایش را از دست داده است .

رییس شورای‌شهر با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهم تهران قدیم باغات شاداب و سرسبز بوده اما اکثریت آنها تخریب شده‌اند، افزود: خوشبختانه در تهران سال‌های پس از انقلاب بیش از 1500 پارک ساخته شده و فضای سبز حاشیه‌ای هم بسیار زیاد است اما باز هم نتوانستیم مشکلات را حل کنیم و تهران مخصوصا نیمه دوم سال به شدت با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند.

هاشمی با اشاره به برخی سیاست‌های جایگزین برای مصوبه لغو شده برج باغ‌ها افزود: سیاست‌ها باید از خودرو محوری به سمت انسان‌محوری تغییر کند. ما می توانیم از فضاهای ذخیره شهری برای بازآفرینی باغات استفاده کنیم. اراضی پادگانی و نظامی هم می‌تواند این کاربری را داشته باشند.

عضو شورای‌شهر تهران با تاکید بر اینکه صیانت از باغات سرلوحه اقدامات شورای‌شهر است، اضافه کرد: شهرداری تهران باید از اختیارات قانونی خود برای جلوگیری از نابودی باغات باقی‌مانده استفاده کند .

وی متذکر شد: ابتدای چهارراه فرمانیه باغی وجود دارد که جلوی همه ما در حال خشک‌شدن است. ما در این خصوص به شهردار منطقه و آقای مختاری صحبت کردم حداقل می‌توانیم جلوی خشک شدن این باغات را بگیریم.

هاشمی با اشاره به نقش جامعه مهندسان مشاور ایران در نابودی فضای سبز تهران گفت: بالاخره شما هم از این قماش هستید و در بحث ساخت و ساز و از بین رفتن فضای سبز نقش شما واضح است.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به پروژه‌هایی بزرگی که وقوع تخلف در آنها بارز بود، افزود: پروژه اطلس‌مال با 168 هزار متر زیربنا و حجم بالای سرمایه‌گذاری پروژه‌ای بسیار غیر اصولی محسوب می‌شود. شما هرچه هم بگویید اما امضای مهندس مشاور و تایید او پای پروژه بوده است.

هاشمی با اشاره به اینکه پروژه‌های کوروش، پالادیوم و ارگ ترافیک منطقه خود را مختل کرده‌اند، تاکید کرد: بسیاری از این پروژه‌ها برای عبور از قانون امضای مهندس مشاور را داشتند. هر کس باید نقش خود را در نظر بگیرد و ما نیازمند کمک مهندسان مشاور در این رابطه هستیم.

رییس شورای‌شهر تهران در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور افزود: برای آن‌که به اهداف‌مان برسیم لازم نیست مردم را تحت فشار قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز