خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

نمی‌توان گفت دسترسی عادلانه به فرصت‌ها برای همه دختران فراهم شده/فشار اقتصادی زیادی بر دوش جامعه است

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۳۹۹

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: فشارهای اقتصادی فراوانی روی دوش جامعه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) در ابتدای هفتادوششمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) گفت: شرایط دختران ایرانی نسبت به گذشته بهبود چشمگیری داشته است اما نمی‌توان گفت تبعیض جنسیتی و دسترسی عادلانه و یکسان به فرصت‌ها برای همه دختران فراهم شده است.

وی ادامه داد: در درجه اول دختران و بانوان جامعه باید برای کسب حقوق خود تلاش کنند و فارغ از نگاه‌های جنسیتی از این بخش مستعد و آینده‌دار جامعه در راستای شکوفا کردن قابلیت‌های خود باید حمایت کنیم.

رئیس شورای شهر در ادامه به سالروز پذیرش قطعنامه توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: شاید بسیاری این قطعنامه را شکست و ناکامی برای نظام تلقی می‌کردند اما تاریخ ثابت کرد که نه تنها تصمیم تاریخی امام ناکامی و شکست نبود بلکه بزرگ‌ترین پیروزی‌ها را که از پیروزی نظامی با ثبات‌تر و کم‌هزینه‌تر بود، برای کشور به ارمغان آورد.

هاشمی با بیان اینکه امام خمینی با بیان اینکه اگر قرار بود رهبری نظام به توصیه کسانی که مدعی بودند جنگ را بدون داشتن منطق نظامی ادامه دهد، معلوم نبود چه اتفاق ناگواری خواهد افتاد، افزود: اگر قرار بود جنگ براساس احساسات، هیجانات و شورا ادامه پیدا کند معلوم نبود شاهد چه جنایات جنگی افسارگسیخته‌ای از سوی عراق که مسلح به سلاح‌های کشتارجمعی و شیمیایی و میکروبی بود، باشیم.

رئیس شورا با بیان اینکه امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد، افزود: گرچه مانند دوران دفاع مقدس با مساله جنگ فیزیکی مواجه نیستیم اما فشارهای اقتصادی فراوانی روی دوش جامعه وجود دارد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به عنوان بخشی از بدنه اجرایی کشور باید خود را با وضعیت فعلی تطبیق دهد. کاهش هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی، افزایش خدمات رسانی و کارآمدی و شفاف‌سازی، از بین بردن رانت‌ها و تبعیض‌ها، اولویت‌ها و انتظار جامعه از ما بوده و امیدوارم در آن موفق باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز