خبرگزاری کار ایران

نصب ماکت ۱۰ هواپیمای شرکت‌کننده در دفاع مقدس در بهشت‌ زهرا (س)

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۴۳۳

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش از نصب ماکت ۱۰ هواپیمای شرکت‌کننده در دفاع مقدس در یارمان شهدای نیروی هوایی ارتش خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علیرضا امجدیان مدیر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش، گفت: برای یادمان شهدای نیروی هوایی در بهشت زهرا(س)، ۱۰هواپیمای شرکت کننده در عملیات‌های دفاع مقدس با همکاری اداره مهندسی نهاجا در ابعادهای ۳متر الی ۴ متر ساخته شده که در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت‌های این مرکز گفت: برگزاری عملیات‌ کمان ۹۹ (۱۴۰ فروندی)، همایش فرماندهان عملیات ثامن الائمه که شهید فکوری در این عملیات شهید شد، برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف کشور، ساخت یادمان‌های شهید ستاری در قرچک ورامین، شهید اردستانی پیشوا، شهید یاسینی در آبادان، شهید بابایی در قزوین، شهید لشکری در تاکستان، شهید جدی در اردبیل و...، اهدای ماکت‌های هواپیما به باغ موزه‌های دفاع مقدس سراسر کشور از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

سرهنگ امجدیان با اشاره به افتتاح یادمان ۲۱۴ خلبان شهید دفاع مقدس در بهشت زهرا (س) تهران، اظهار داشت: در حال حاضر افتتاح یادمان شهدا در منطقه نطنز، یادمان شهدای نیروی هوایی در شهر نائین، یادمان ۱۷شهید استان کرمانشاه، یادمان تنها شهید استان کهکیلوییه در شهر گچساران "شهید ابراهیم امیدبخش" را در پیش رو داریم.

مدیر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نهاجا در خصوص افتتاح یادمان شهید امید بخش، گفت: از شهید امیدبخش در گچساران، هیچ نام و یادی در شهر نبود و ما با ۳ سال تلاش و با همکاری شرکت نفت و فرمانداری گچساران، در میدان اصلی شهر یادمان شهید امیدبخش و تندیس هواپیمای F-۴ را نصب کردیم و تنها فرودگاه شرکت نفت به نام شهید امیدبخش ثبت و افتتاح شد.

سرهنگ امجدیان افزود: ما همزمان با افتتاح یادمان شهیدان، کتابچه و بروشور آن را نیز چاپ و منتشر می‌کنیم و در روز شهادت این عزیزان، در مدارس همان شهر با حضور پیشکسوتان نیروی هوایی برنامه‌های مختلف برگزار و شهید را به دانش‌آموزان و نسل جدید معرفی می‌کنیم.

وی در خصوص کتاب‌های در حال چاپ این مرکز گفت: ۸۰ جلد کتاب بزودی در حال چاپ است و ۶۰ جلد دیگر برنامه‌ریزی آن انجام شده که تا آخر امسال به چاپ برسند.

سرهنگ امجدیان در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه با باغ موزه دفاغ مقدس تهران خبر داد و تاکید کرد: با باغ موزه دفاع مقدس تهران تفاهم نامه‌ای منعقد کردیم تا خانواده‌های نیروی هوایی، کارکنان پایور و دانشجویان دانشگاه‌های نهاجا بتوانند در ایام آخرهفته  از این باغ موزه بازدید کنند.

مدیر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نهاجا در پایان گفت: ما در حال برنامه‌ریزی برای ساخت اپلیکیشن شهدای نیروی هوایی در سیستم عامل‌های اندروید هستیم و از جوانان علاقه‌مند به این حوزه دعوت می‌شود تا با ما همکاری کنند و اطلاعات لازم را در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز