خبرگزاری کار ایران

بازگشت فرهاد فخرالدینی به تالار وحدت

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۰۸۶

فرهاد فخرالدینی، با چوب رهبری ارکستر فرهنگ و هنر در کنسرتی تحت عنوان «شبی با فخر موسیقی ایران» به تالار وحدت برمی‌گردد.

به گزارش ایلنا، ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری فرهاد فخرالدینی ۱۱ و ۱۲ مرداد کنسرت خود را با عنوان «شبی با فخر موسیقی ایران» در تالار وحدت برگزار می‌کند.

علی‌اکبر قربانی (رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶) در این ‌باره گفت: چندین سال است که استاد فخرالدینی از ارکستر موسیقی ملی ایران کناره‌گیری کرده است و به خاطر شرایط موجود فعالیت کمتری دارد. ما هم فرصت را مناسب دیدیم و تصمیم به دعوت از ایشان گرفتیم. در واقع جای بسی خوشحالی است که در مدت چهار سال تشکیل ارکستر فرهنگ و هنر توانسته‌ایم این ارکستر دانشجویی را از لحاظ کیفی به سطحی برسانیم که موزیسین بزرگی مثل فرهاد فخرالدینی چوب رهبری آن را به دست بگیرد.

او ادامه داد: آقای فخرالدینی در کارشان بسیار حساس و دقیق است و هر کاری را قبول نمی‌کند ولی از آن جا که ایشان از نزدیک با روند کار ارکستر آشنا بود و به خاطر ارتقا کیفی ارکستر و شور و اشتیاق نوازندگان، ما را در جدیدترین کنسرت‌مان که ۱۱ و ۱۲ مرداد برگزار می‌شود به عنوان رهبر مهمان همراهی می‌کند.

رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر با اشاره به ضبط تصویری اجرای ارکستر به رهبری فخرالدینی بیان کرد: متاسفانه هیچ‌گاه از اجراهای ارکستر ملی به رهبری آقای فخرالدینی ضبطی صورت نگرفته و تنها آلبوم تصویری ارکسترال با حضور ایشان به ارکستر مهرنوازان برمی‌گردد که یک ارکستر خصوصی بوده است. بر این اساس و با توجه به فقر آثار ارکسترال ایرانی تصمیم داریم با حمایت‌های ریاست دانشگاه واحد ۴۶ این اجرا را ضبط کنیم.

قربانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آتی ارکستر فرهنگ و هنر گفت: حدود چهار سال از تشکیل ارکستر می‌گذرد و برخلاف دیگر ارکسترها، با وجود مشکلات موجود اقتصادی و عدم حمایت‌های دولتی، توانسته با حمایت‌های ریاست دانشگاه روی پای خود بایستد و به فعالیتش ادامه دهد و بتواند میزبان هنرمندانی چون رامیز قلی‌اف و فرهاد فخرالدینی باشد. اما ای کاش نهادهای دولتی چنین ارکسترهایی را حمایت کنند تا بتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند. با توجه به شرایط نامناسب و هزینه‌های سنگین اجرای کنسرت‌ها، حیات ارکسترها با مشکل مواجه شده است و چنین ارکستری با فروش بلیط، به سختی می‌تواند حتی جوابگوی دستمزد نوازندگان خود باشد.

سوسن تقی‌پور (رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ و موسس این ارکستر) نیز گفت: از ابتدای تشکیل ارکستر، آقای فخرالدینی مهمان اختصاصی اجراهای ما بودند و ایده‌های خوبی در خصوص کیفیت کار ارکستر در اختیارمان می‌گذاشتند. با توجه به این حضورها و نظرات دلسوزانه، شاهد پیشرفت و ارتقا ارکستر بودند و این دعوت بهانه‌ای برای حضور دوباره ایشان روی صحنه شد.

او درباره همراهی فرهاد فخرالدینی با یک ارکستر دانشجویی اظهار کرد: ارکستر فرهنگ و هنر تنها نام ارکستر دانشجویی را یدک می‌کشد، چرا که اعضایش بهترین نوازندگان معتبرترین ارکسترهای داخلی و خارجی هستند. این ارکستر اجراهای فصلی دارد و با حضور در فستیوال‌های خارجی و حضور نوازندگان بین‌المللی چون رامیز قلی‌اف، هر روز بر کیفیت آن افزوده شده و امیدوارم با حضور اساتیدی چون فخرالدینی انگیزه بیشتری به اعضای ارکستر تزریق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز