خبرگزاری کار ایران

در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و ترافیک شورا رشت بررسی شد؛

آزادسازی حریم کانال ژ۵ برای اتصال شرق به غرب رشت

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۹۰۳

در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و ترافیک شورای شهر رشت، آزادسازی حریم کانال ژ۵ برای اتصال شرق به غرب رشت بررسی شد.

به گزارش ایلنا از رشت،در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و ترافیک شورا ی شهر رشت  بازگشایی محور حاشیه کانال ژ۵ به منظور ایجاد رینگ دسترسی مسیر جاده لاهیجان به سمت خروجی جاده انزلی بررسی شد.

در این بازگشایی، دسترسی شرق به غرب رشت تسهیل شده و از ترافیک مرکز شهر کاسته می شود. افزون بر آن با ایجاد این محور، صدور مجوز برای ساخت و ساز در مسیر فراهم شده و بر درآمدهای شهرداری افزوده می گردد.
تملک حاشیه کانال ژ۵ که بخش زیادی از آن در تملک اداره دیگری است، به منظور تکمیل بخشی از رینگ دور شهر از سالهای گذشته در دستور کار شهرداری بوده و بودجه تملک املاک مسیر نیز پیش بینی شده بود.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: بازگشایی حریم محور کانال ژ۵ به واسطه بازگشایی املاک واقع در مسیر می تواند، شرایط ساخت و ساز تجاری را افزایش داده و در نتیجه برای شهرداری درآمدزایی گردد.
رضا رسولی تاکید کرد: اجرای این پروژه نباید به تعویق افتد و صدور مجوز ساخت و ساز تجاری در این محور می تواند برای شهرداری درآمد ایجاد کند.
رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز اجرای پروژه ایجاد رینگ در محدوده کانال ژ۵ را نیز از جمله پروژه های حیاتی در حوزه ترافیک خواند و افزود: هدف ما جلب رضایت مردم است و هیچ فردی نباید مانع اجرای پروژه حیاتی شود که با کاهش ترافیک، آرامش بیشتری را برای شهروندان به ارمغان می آورد.
اسماعیل حاجی پور افزود: اجرای این پروژه، شرق به غرب رشت را متصل می کند و پیشنهاد می شود این پروژه در سه فاز و در کوتاه ترین زمان اجرایی شود.
احمد رمضانپور نرگسی، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به مطالعات این پروژه در سالهای گذشته اظهار کرد: برای اجرای رینگ دور شهر از جمله بازگشایی محور جاده لاهیجان به سمت جاده انزلی ، سال های گذشته در بودجه شهرداری مطالعه و بررسی شده است ولی تا کنون اجرایی نشده است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه ها باید به صرفه و صلاح شهرداری باشد، عنوان کرد: صرفه و صلاح شهرداری رضایت مردم است و حق نداریم اشتباهات گذشته و پرهزینه قبل را تکرار کنیم. شهردار رشت، در حضور اعضای شورا گفت: اجرای پروژه ژ۵ بخش عمده ای از ترافیک شهر رشت را کاهش می دهد و از ورود مسافرانی که قصد سفر به غرب گیلان را دارند، از کمربندی هدایت کرده و از ترافیک مرکز شهر می کاهد.

 

 

 

مسعود نصرتی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه تصریح کرد: برای این پروژه نیز مانند دیگر پروژه های مهم عمرانی، مهندس شاهانی به عنوان مدیر پروژه انتخاب شده است.

 

 

 

وی از شناسایی املاک مسیر کانال ژ۵ برای تملک خبر داد و ابراز کرد: خوشبختانه بخش زیادی از مسیر که در حریم کانال قرار دارد آزاد است. نقشه برداری مسیر نیز به روز رسانی شده و از مسیر جاده لاهیجان، تقریبا ملکی برای تملک نیست.

 

 

 

شهردار رشت از اجرای فاز به فاز پروژه ژ۵ خبر داد و ابراز کرد: پس از اجرای فاز اول طرح تملکی تهیه شده و سرمایه گذاران مورد نظر فراخوان می شوند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز