خبرگزاری کار ایران

محمدحسن زدا:

مصالح ایجاب می‌کند بیمه کامیون‌داران برقرار باشد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۸۸۷

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به رد کلیات طرح «حداکثر استفاده از توان تولیدی» گفت: رد کلیات این طرح اقدام خوبی بود اما در کار نمایندگان مجلس مانده‌ایم.

محمدحسن زدا (معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: رد کلیات طرح «حداکثر استفاده از توان تولیدی» در صحن مجلس شورای اسلامی اقدام خوبی بود اما در کار نمایندگان مجلس مانده‌ایم؛ چراکه طرحی که دو فوریت آن تصویب شد و بعد از لحاظ ضرورت بررسی با رای نمایندگان از ردیف ۱۶ به ردیف ۱ آمد؛ به یک باره کلیاتش توسط همین نماینده‌ها رد شد.  

وی افزود: اگر تا این میزان موضوع حساس بود که آن را دو فوریتی و ردیف برررسی آن را اولویت‌دار کنند، چرا آمدند و کلیات آن را رد کردند؟! منتظر هستیم تا ببینیم اقدام بعدی مجلس چیست تا بتوانیم کمک کنیم.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی درباره ارائه خدمات بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی به رانندگان و کامیون‌داران، گفت: سازمان تامین‌اجتماعی خدمات ارائه شده به رانندگان و کامیون‌داران را هیچ کاهشی نداده است و کماکان به آنها یارانه را تخصیص می‌دهیم اما تا ابد نمی‌توانیم بیمه صلواتی داشته باشیم و قطعا سازمان برنامه و بودجه باید سهم خود را پرداخت کند؛ چراکه آن را در قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی کرده است.

زدا افزود: براساس بند (ت) ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه، کار تامین اجتماعی در برقراری بیمه رانندگان خلاف است اما از یک طرف مصالح اجتماعی ایجاب می‌کند که بیمه کامیون‌داران و رانندگان برقرار باشد.

وی در ادامه با اشاره به تبصره ماده ۸۲ قانون برنامه ششم توسعه، گفت: در این تبصره آمده است که رانندگان با ۲۵ سال سابقه بیمه‌پردازی در ماشین‌های سنگینی و ۵۵ سال سن می‌توانند بازنشسته شوند اما چون خط قرمز سازمان تامین اجتماعی ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی است، سازمان برنامه و بودجه باید هزینه کاهش ۵ سال سابقه بیمه‌پردازی رانندگان را به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت کند.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: ما در این مورد با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کرده‌ایم جوابی آمد و بعد در نامه دوم بار دیگر اهمیت موضوع را برای آنها شرح دادیم. با مقام‌های شورای عالی امنیت ملی هم این مسئله را مطرح کرده‌ایم و گفتند که به این مشکل رسیدگی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز