خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات شنا،شیرجه و واترپلوی آذربایجان غربی:

برای فراگیر شدن فرهنگ اصیل ورزش باید افق بلند مدت ترسیم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۵۲۴

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی آذربایجان غربی گفت: برای فراگیر شدن و عمومیت یافتن فرهنگ اصیل ورزش باید افق بلند مدت ترسیم کرد.

حسین بخشایشی رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره میزان علاقمندی و استقبال از ورزش شنا در این استان گفت: 5 درصد از جمعیت مردم در سطح کشور به رشته ورزشی شنا آشنایی دارند و این آمار در سطح استان حدود 2 درصد است.

رئیس هیات شنای استان ضمن تاکید بر بزرگداشت روز جهانی شنا در تمامی استخرها و باشگاه های شنا استان تاکید کرد: 19 جولای میلادی (28 تیر ماه )به عنوان روز جهانی شنا نامگذاری شده است و بر این اساس تمام باشگاه های ورزشی استانی رشته شنا موظف هستند در مسابقات استانی شنا که در تاریخ فوق بر گزار خواهد شد، شرکت کنند.

وی بر اهمیت برگزاری کلاس های مربیگری و داوری تاکید کرد و گفت: کلاس مربیگری درجه 3 شنا  در سطح استان هر ساله در حال برگزاری است.

بخشایشی همچنین ادامه داد: مجوز فعالیت مدارس باشگاه ورزشی شنا در سطح استان به مدت یکساله از سوی هیات شنا، شیرجه و واترپلوی آذربایجان غربی برای باشگاه های متقاضی صادر می‌شود.

وی در خاتمه افزود: طرح توسعه ای فدراسیون شنا برای فراگیر شدن و شمولیت یافتن فرهنگ اصیل ورزش همگانی شنا در سطح کشور و در افق بلند مدت تحت عنوان «هر خانواده ایرانی، یک شناگر نجات غریق» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز