خبرگزاری کار ایران

فاضلی در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش قیمت نهاده‌ها قدرت خرید را کاهش می‌دهد/ تعهدی به پرداخت خسارات ناشی از قطعی برق به مرغ‌داران نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۳۱۱

مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور گفت: برای خسارت بر اثر قطعی برق هیچ ارگان و سازمانی متعهد به پرداخت نیست مگر اینکه عمدی باشد و یا مقصر آن معلوم شود.

حمید فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص خسارات وارده به بخش‌های صنعتی تولید مرغ بر اثر قطعی نوبتی برق اظهار کرد: مرغداری‌های بزرگی که در حال تولید هستند این مشکلات را پیش‌بینی می‌کنند و به امکاناتی مانند موتور برق مجهز هستند اما برخی مرغداری‌ها ممکن است با این مشکلات درگیر شوند.

وی افزود: خسارت زیادی به ما اعلام نشده به جز دو مورد خبر متفرقه اما موارد رسمی اعلام نشده است. اگر این اتفاقات هم بیفتد از عدم مدیریت سازمان‌های تولیدی و واحدهای تولیدی است که امکانات لازم را فراهم نکرده‌اند.

فاضلی ادامه داد: تجهیزات پیشگیری مخصوصا در ماه تابستان برای واحدهای تولیدی لازم است و باید مجهز شوند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور تصریح کرد: همیشه قطعی برق از قبل اعلام نمی‌شود و ممکن است حوادث غیر مترقبه پیش بیاید و واحدهای مرغداری باید برای هر شرایطی آماده باشند.

وی با اشاره به پرداخت خسارت در زمان وقوع حوادث تشریح کرد: در زمان بیماری و حوادث اگر مرغداری بیمه باشد بخشی از خسارت‌ها پرداخت می‌شود اما برای خسارت بر اثر قطعی برق هیچ ارگان و سازمانی متعهد به پرداخت نیست مگر اینکه عمدی باشد و یا مقصر آن معلوم شود. در غیر این صورت پرداختی انجام نمی‌گیرد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور در رابطه با افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: قیمت نهاده‌های دامی به قدری افزایش یافته که اگر قیمت مرغ به نفع تولیدکننده بالا برود قدرت خرید مصرف کننده به صفر نزدیک شده و تولید مرغ به ضرر تولید کننده تمام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ گوشتی در استان‌های مختلف بین 5800تا 6 هزار تومان است اما قیمت آن را با قیمت تمام شده عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز