خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

افزایش چهار برابری درآمد خانوار استان‌های شمالی و قطع وابستگی به بودجه دولت با استفاده از ظرفیت‌های بنادر خزر

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۱۱۹

نماینده مردم ساری با اشاره به پتانسیل بالای بنادر شمالی در رونق اقتصادی منطقه گفت: با استفاده از وضعیت بنادر شمالی کشور درآمد خانوارهای این سه استان تا چهار برابر افزایش و وابستگی به بودجه دولتی قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، یوسف‌نژاد در همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر که صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار مازندران، مقامات محلی، نمایندگان مجلس سه استان شمالی و سرمایه‌گذاران کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد، گفت: سیاست استان مازندران بر مبنای ظرفیت کشورهای همسایه باید تنظیم شود و خوشبختانه از نظر ساختاری و سخت‌افزارها ظرفیت‌های خوبی در مازندران داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیازهای کشورهای همسایه در ایران و استان‌های شمالی تولید می‌شود گفت: باید دید چرا با این توانایی‌های موجود در ایران برای رفع نیازهای کشورهای حوزه خلیج فارس عملکرد ضعیفی در صادرات داریم.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه توسعه تجارت موضوع فرادستگاهی است گفت: همه دستگاه‌ها استان‌های همجوار برای بهبود عملکرد تجارت باید اقدام کنند و می‌توانیم برای رشد صادرات از تجربه کشورهای همسایه مانند ترکیه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد سبد صادراتی استان‌های شمالی کشور متعلق به بندر امیرآباد است گفت: معتقدم از ظرفیت‌های موجود بندر امیرآباد استفاده نشده است.

یوسف‌نژاد با تاکید بر اینکه اگر از تمام ظرفیت‌های بنادر شمالی استفاده شود دیگر نیاز به بودجه دولتی نداریم ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده در صورت رونق بنادر شمالی درآمد مردم ساکن در این استان‌ها تا چهار برابر افزایش یابد.

همچنین شاعری نماینده مردم نکا در ادامه این مراسم با بیان اینکه در شرایط جدید باید متکی به ظرفیت‌های داخلی کشور باشیم، تاکید کرد: در حالی که سهم قابل توجهی در تولید داریم اما صادرات به اندازه تولید ارتقا نمی‌یابد. معتقدم تولید باید صادرات محور باشد و تنها در شرایطی صادرات افزایش پیدا می‌کند که تولید قابلیت رقابت در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی را داشته باشد.

وی ادامه داد: تنها در بخش کشاورزی ۱۲۰ میلیون تولیدات داریم که در بسیاری از محصولات کشاورزی در دنیا سرآمد هستیم و باید بتوانیم این محصولات را به مرحله صادرات برسانیم.

این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای افزایش صادرات اظهار داشت: در قانون برنامه ششم و بودجه سال ۹۷ ، ۱۵۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی تعیین شده که از اتاق‌های بازرگانی سه استان شمالی درخواست دارم که از این ظرفیت قانونی برای توسعه صادرات بهره ببرند.

شاعری با اشاره به زیرساخت‌های حمل و نقلی در استان‌های شمالی برای توسعه صادرات گفت: تنها در منطقه ویژه امیرآباد شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است و در حال افزایش پروازهای خارجی و میزان شبکه‌های راهی در استان هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز