خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

افزایش تخصیص بودجه فرهنگی شهرستان پردیس در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۴۰

نماینده مردم تهران از افزایش تخصیص بودجه فرهنگی شهرستان پردیس در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، فاطمه ذوالقدر نماینده مردم‌تهران ظهر امروز در نشستی با مسئولان فرهنگی شهرستان پردیس در شهر بومهن و در دفتر بخشداری این شهر به بررسی مشکلات فرهنگی ورزشی شهرستان پرداخت.

در این جلسه ابتدا خدادادی بخشدار بومهن با اشاره به بافت مهاجر پذیر و جمعیت جوان این شهر به مشکلات عدیده فرهنگی و کمبودهای شهر اشاذه کرد و گفت: شهر بومهن با توجه به بافت قدیمی و امکاناتی که در اختیار دارد پاسخگوی نیازهای فرهنگی ساکنان نیست و این مشکلات جز با کمک دولت و نمایندگان خانه ملت مرتفع نخواهد شد.

در این جلسه نیز رئیس شورای شهر بومهن، معاون اموزش پرورش و مسیول کتابخانه های شهرستان، رییس اداره ارشاد اسلامی، نمایندگان انجمن های فرهنگی فعال شهرستان  نیز حضور داشتند و هر کدام به ارایه گزارش و بیان مشکلات فرهنگی شهرستان پرداختند.

قانبیلی رییس شورای شهر بومهن با ابراز نگرانی از ضعف های موجود در حوزه فرهنگی و نبود اعتبارات لازم در این بخش خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شهر بومهن از قدیمی ترین شهرهای استان تهران است اما خلاهای فراوانی در حوزه فرهنگی دارد که متاسفانه برای حل هر کدام از انها به هر اداره ای مراجعه می کنیم می گویند بودجه نداریم و همه اعتبارات برای مسکن مهر کنارگذاشته میشود که این مشکلات فراوانی را درپی خواهد داشت.

عبدالهی رئیس اداره ارشاد شهرستان نیز با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهرستان باید در اختیار اداره ارشاد قرار گیرد به چند مورد ایراد قانونی در این زمینه اشاره کرد که دکتر ذوالقدر قول دادند این موضوع را در کمیسیون فرهنگی مطرح کنند.

در این جلسه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره بر اعتراض عده ای از خانواده ها مبنی بر اجبار به دریافت شهریه در مدارس دولتی و تحویل ندادن کارنامه و پرونده دانش اموزان به خانواده بدلیل عدم پرداخت پول تاکید کرد: در قانون تحصیل در مدارس دولتی رایگان است و بخصوص در مناطق حاشیه تهران و شهرهایی که خانواده های دچار مشکلات مالی عدیده هستند اجباری در دریافت پول جهت ثبت نام نباید باشد و این خلاف قانون است و از فلاح معاون اموزش پرورش درخواست رسیدگی و پیگیری این موضوع را داشتند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر مشکلات زنان شهرستان و نبود امکانات فرهنگی و ورزشی کافی ویژه انها گفت: از الویت های نمایندگان زن مجلس توجه به بحث امنیت و رفاه زنان است و از مسئولان شهرستان درخواست فعال کردن بخش اموربانوان شهرداری ها، شورای شهر و سایر ارگان‌ها را داریم و امیدواریم بزودی شاهد اتفاقات خوبی در بخش فرهنگی و ورزشی بانوان شهرستان باشیم .

دکتر ذوالقدر در پایان این نشست نیز ضمن تشکر و قدردانی از همکاری ادارات شهرستان نوید افزایش بودجه فرهنگی شهرستان را در لایحه بودجه سال ۹۸ داده و تاکید کرد: با توجه به رشد جمعیت، افزایش مهاجرت و وجود تعداد زیاد واحدهای مسکن مهر در شهرستان پردیس همکاری میان مسیولان و مساعدت های دولتی در این منطقه اولویت دارد و در کمیسون مطرح خواهد شد.

گفتنی است ذوالقدر نماینده مردم تهران بهمراه نمایندگان دفتر خانه ملت شهرستان پردیس و لخشدار بومهن به بازدید چند مرکز فرهنگی در بومهن رفته و مشکلات فرهنگی این مراکز در گفتگو با مدیران آن بازگو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز