خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران خبر داد:

پذیرش دانشجو به زبان انگلیسی در حوزه آب

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۰۲

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در حوزه‌ آب، موسسه‌ای مشترک با یونسکو و وزارت امور خارجه ایجاد کرده است که از مهرماه امسال در این مؤسسه دانشجو به زبان انگلیسی پذیرش خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود نیلی‌احمدآبادی در نشست هم اندیشی ارتقای 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی بیان کرد: دانشگاه تهران در این زمینه سیاست‌های خود را تغییر داده و میزان حق‌التدریس پژوهشی اساتید را کم کرده که از سقف ۲۶ واحد به ۱۲ واحد رسیده است. همچنین بازنگری آئین‌نامه ترفیع اساتید، اختصاص یک درصد از بودجه دانشگاه به بین‌المللی‌سازی، سه برابر شدن بودجه بین‌المللی دانشگاه، اصلاح آئین‌نامه گرنت پژوهشی و تدوین آئین‌نامه جذب دانشجویان پسادکتری در همین راستا بوده است.

نیلی احمدآبادی گفت: دانشگاه تهران در حوزه‌ آب، موسسه‌ای مشترک با یونسکو و وزارت امور خارجه ایجاد کرده است که از مهرماه امسال در این مؤسسه دانشجو به زبان انگلیسی پذیرش خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه داریم که تمام دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه، ۶ تا ۹ ماه فرصت مطالعاتی در خارج از کشور بگذرانند که امسال از ۱۱۰۰ دانشجو، ۴۰۰ دانشجوی این دانشگاه به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام می‌شوند.

وی افزود: اعضای هیأت علمی این دانشگاه که تحصیل آنها در داخل ایران بوده نیز به فرصت مطالعاتی ۶ تا ۱ ساله اعزام می‌شوند. ضمن اینکه دانشگاه تهران با کشور کره‌جنوبی، مؤسسه مشترکی تأسیس کرده که قرار است ۱۰۰ هزار دلار طرف کره‌ای و ۱۰۰ هزار دلار دانشگاه تهران برای راه‌اندازی این مؤسسه اختصاص دهند. ضمن اینکه دانشگاه تهران با کشورهای چین و روسیه نیز فعالیت‌های مشترک علمی و آموزشی دارد. علاوه بر این تعدد مراکز رتبه‌بندی در دنیا نشان می‌دهد. همچنان در دنیا به مدل مشترکی نرسیده‌ایم، اما این موضوع مورد تأکید است که نظام‌های رتبه‌بندی به اقتصاد کشورها و شیوه مناسب جذب دانشجو و هیأت علمی کمک زیادی می‌کند.

وی گفت: دانشگاه‌های ایران در حوزه آموزش و پژوهش پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، اما در تعاملات بین‌المللی ضعیف عمل کرده‌اند و فعالیت‌های بین‌المللی از ضرورت دانشگاه‌ها است و دانشگاه بدون این فعالیت‌ها، دانشگاه به حساب نمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز