خبرگزاری کار ایران

با قرائت قطعنامه ایی؛

بازنشسته های تامین اجتماعی مازندران خواستار تغییر شرایط حاکم بر اقتصاد کشور شدند

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۴۲۰

مجمع عمومی عادی ( نوبت اول) کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان مازندران در محل استراحتگاه بندر انزلی کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی کشور با صدور قطعنامه ای به پایان رسید.

به گزارش ایلنا ، متن این قطعنامه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب و ارادت به ساحت مقدس عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج ) و درود و سلام بر همه خادمین و همه کسانی که صادقانه در جهت استیفای حقوق حقه مردم تلاش میکنند ، درود و سلام بر نمایندگان کارگران و بازنشستگان عزیز ، درود و سلام بر دولت مردان و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، بویژه سلام و درود و آرزوی توفیق و سلامتی به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای .

با درود و سلام و صلوات بر همه رفتگان ، حق داران ، شهدای گرانقدر جامعه کارگری 10400 شهید مازندران بویژه 1000 شهید جامعه کارگری ، شهدای مدافعان حریم خاصه شهدای مظلوم 7 تیر و شهید مظلوم حضرت آیت الله دکتر بهشتی ، امام شهدا و رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه .

خصوصی سازی و جهانی سازی در اقتصاد و نفوذ جریان لیبرالیسم اقتصادی سبب شده که کارگران بسیاری از کشورها در معرض بدترین اشکال استثمار و فقر قرار گیرند، چنین گناهی امروز در اقتصاد ایران به خوبی نمایان است حاصل خصوصی سازی و اجرای غلط اصل 44 قانون اساسی صدمات سنگینی به کارگران و بازنشستگان عزیز تحمیل کرده است . تعدیل های گسترده – تعطیل شدن بسیاری از کارخانجات – گسسته شدن زنجیره تولید  و تعطیلی بسیاری از کارگاه های کوچک و متوسط و کارگران آنها حاصل این سیاست شکست خورده می باشد ، ایجاد جز ء یاس و ناامیدی در بین سایر مالکان و سرمایه و غیر قابل تحمل شدن هزینه تقویم سرمایه در ایران خصوصا در استان مازندران به سبب هزینه های سنگین مبادله به دامنه این مشکل اضافه کرده است.

در این میان کارگران هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه بازنشستگی آسیب های فراوان دیده اند و از منظر معیشت ، مستمری ، درمان ، امنیت شغلی و سلامت روحی و جسمی به سرعت شرایط شان به وخامت گذاشته است – حجم بالای بیکاری متقاضی کار فرصت چانه زنی شاغلین و بازنشستگان را در مورد کار و دیگر مطالبات بشدت غیر متعادل و غیر منصفانه کرده است .

1- دولت هر چه سریعتر نسبت به تغییر شرایط حاکم بر اقتصاد کشور اقدام نماید تا ما شاهد رشد اشتغال و سرمایه گذاری و به تبع آن کاهش نرخ بیکاری باشیم.

2- بدون تردید نگرانی از وضعیت تامین اجتماعی در خصوص منابع و مصارف برای پوشش جامعه 40 میلیونی تامین اجتماعی از حد احساس نگرانی گذشته و نشان از وخامت اوضاع دارد ، ما از دولت محترم آقای روحانی جدا می خواهیم که هر چه سریعتر نسبت به پرداخت دیون خود به تامین اجتماعی اقدام نماید.

3- درمان یک نیاز با حساسیت بالا برای جامعه بیمه شده خصوصا مستمری بگیران و بازنشستگان است ، هزینه های طرح تحویل سلامت ، سازمان های بیمه گر مثل سازمان تامین اجتماعی را زمین گیر کرده است ، اگر کمک های دولت ها نباشد بطور قطع باید منتظر پیامدهای غیر قابل جبرانی در درمان باشیم – لذا برای جلوگیری از این حوادث یا باید دولت ها مستقیما کمک کنند و یا اجرای طرح تحول سلامت متوقف شود.

4- جامعه بازنشستگی مازندران مخالفت جدی خود را در جهت دست اندازی دولت بر منابع سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده و همچنان آنرا ادامه خواهیم داد – این یک اشتباه بزرگ تاریخی بود که به کمک وزیر بهداشت شکل گرفت ما نمایندگان بازنشستگان مازندران برای جلوگیری از مشکلات بعدی خواستار لغو مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص بند (( ز ))تبصره 7 بودجه و احترام گذاشتن به یکپارچگی مدیریت منابع ، مصارف و استقلال مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی می باشیم.

5- جامعه کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با جمعیت 120 هزار نفر ، که با احتساب خانواده خود به 500 هزار نفر در مازندران میرسند ، خواهان اجرای دقیق قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای تحقق عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت می باشند.

6- جامعه بازنشستگی مازندران و نهادهای 22 گانه کانونهای بازنشستگان ضمن میثاق مجدد با آرمانهای امام ( ره ) ، بیعت مجدد خود را با مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و حمایت قاطع خود را از دولت بویژه وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای علی ربیعی خاصه استاندار فهیم ، سختکوش و حامی محرومین و مستضعفین اعلام می داریم.

7- ما نمایندگان بازنشستگان مازندران داروی شفا بخش اقتصاد کشور را تحقق فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی و حمایت را از کار کارگر ایرانی و کالای داخل دانسته و می دانیم و حمایت قاطع خود را از رهبری معظم و ولایت فقیه اعلام می نمائیم .

8- ما بازنشستگان مازندران طرح ضد کارگری بر علیه ماده 41 قانون تامین اجتماعی توسط بعضی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را محکوم کرده و خواهان تجدید نظر در این خ

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز