خبرگزاری کار ایران

در ستایش مودریچ، رهبر ارکستر کرواسی؛ یک شماره 10 واقعی

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۳۳۴

لوکا مودریچ مهم‌ترین چهره بازی کرواسی - دانمارک بود. ستاره‌ای که در بازی مرحله یک هشتم همه کار کرد و دست آخر ستاره بازی لقب گرفت. گل ساخت، تیمش را رهبری کرد، پنالتی خراب کرد و البته پنالتی گل کرد تا مرد اول این بازی باشد.

به گزارش ایلنا، مودریچ تا اینجای جام جهانی عملکرد بسیار خوبی داشته و نقش خود به‌عنوان کاپیتان را به خوبی ایفا کرده است. او علاوه بر محبوبیت بسیار زیاد در بین هواداران تیم ملی کرواسی، در میان بازیکنان نیز مقبولیت ویژه‌ای دارد و ملی پوشان این تیم، همواره به ستایش لوکا می‌پردازند. لاورن، مودریچ را شایسته کسب یک توپ طلا دانسته و راکیتیچ به او لقب فرا‌زمینی داده بود. شماره 10 کرواسی در این جام 2 گل زده و بازیکنی محوری برای تیم دالیچ محسوب می‌شود.

می‌توان گفت مودریچ کلید تفاوت کرواسی با سایر رقبا را ایجاد می‌کند و ستاره‌ای کاملا محوری در ترکیب شطرنجی‌هاست. ستاره‌ای که دالیچ محور تیمش را بر مبنای او قرار داده و وظایفی بیشتر و کلیدی‌تر نسبت به رئال مادرید از او طلب می‌کند. لوکا در تیم رئال مادرید به طور اکثریت در پست 8 چینش سه هافبکه بازی می‌کند. یعنی مابین پست‌های 6 و 10 و با مسوولیت اصلی ایجاد ارتباطات. ایجاد پیوست. بین خطوط تیم در فاز حمله و دفاع. دقیقا به همین خاطر بود که دالیچ سرمربی تیم کرواسی دنبال راه چاره‌ای گشت که مودریچ را به نفر شماره یک تیم در هر دو فاز بازی تبدیل کند. پس مودریچ در ترکیب شطرنجی‌ها به پست شماره 10 سوییچ کرد. مودریچ دالیچ می‌خواست که مودریچ همزمان یک گرگ – روباه باشد. تخریب کند و بسازد و محور تیم باشد. وقتی که بهترین توپگیر دنیا را داری پس نباید الکی وقت را هدر بدهی، برو و توپ را بگیر. نفر اول در دریبل، پاس کلیدی، تعداد پاس و قطع توپ. پاسخ مشخص است مودریچ در هر دو فاز بهترین عملکرد را داشته، حتی از کسانی که فقط در یکی از فازها به صورت تخصصی بازی کرده‌اند.

در نهایت لوکا مودریچ همراه با دالیچ و کرواسی به مرحله یک چهارم صعود کردند و خب بدون شک این صعود حاصل یک همکاری سه نفره است. همکاری بین یک مربی خلاق و شجاع، یک تیم باتجربه و استوار و یک گرگ – روباهی که تا اکنون بهترین گلزن تیم نیز محسوب می‌شود. کرواسی با این شماره 10 متفاوت چشم به آرزوهای بزرگ دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز