خبرگزاری کار ایران

سرهنگ صفایی خبر داد:

دستگیری وکیل قلابی در کرج

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۷۳

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که با معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری و عضو کانون وکلا کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ جواد صفایی در تشریح خبر دستگیری وکیل قلابی، گفت: به‌دنبال ارجاع پرونده شکایت از دادگستری استان البرز به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه شاکی پرونده از سوی فردی که خود را وکیل دادگستری و عضو کانون وکلا معرفی می‌کرد، مورد کلاهبرداری قرار گرفته، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری، قرار گرفت.

وی بیان داشت: اظهارات شاکی حاکی از آن بود که متهم با معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری و ارائه کارت وکالت کانون وکلا، مبلغی برای انجام کارهای حقوقی دریافت و بدون اینکه کاری برای وی انجام دهد، متواری شده و در حال حاضر هیچ اطلاعی از او ندارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله ماموران وارد عمل شده و طی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده در نهایت مخفیگاه متهم را در کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ صفایی افزود: ماموران در بازرسی از منزل متهم، تعدادی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده‌های قضائی و انتظامی را جمع‌آوری و متهم را برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی بود اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود، به ناچار لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت تا کنون از 6 نفر در استان‌های مختلف با ارائه کارت جعلی کانون وکلا و استفاده از سربرگ‌های وکالت در قبال انجام کارهای حقوقی آنها مبلغ 100 میلیون ریال دریافت کرده و برای اینکه اعتماد آنها را جلب کند چندین بار با آنها به دادگاه می‌رفت و پس از چندین مرحله رفت و آمد ادعا می‌کرد تلاش خود را کرده و پیگیری پرونده بی‌نتیجه است.

سرهنگ صفایی با بیان اینکه نامبرده تاکنون مبلغ 600 میلیون ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده، اظهار کرد: متهم پس از انتقال به مراجع قضائی با صدور قرار وثیقه قانونی 8 میلیاردی روانه زندان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز