خبرگزاری کار ایران

میرزایی تأکید کرد:

ادامه مشارکت حداکثری در روند تدوین برنامه سوم شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۶۵

معاون برنامه‌‌‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تقدیر و ارج نهادن به همکاری خوب، هدفمند و جدی کلیه مدیران، کارکنان و صاحبنظران در فرایند تدوین برنامه سوم در واحدهای ستادی، معاونت‌‌‌‌ها، ادارات کل و مناطق ۲۲گانه بر ادامه مشارکت حداکثری در روند تدوین برنامه سوم شهرداری تهران تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌‌الله میرزایی در این هم‌‌اندیشی گفت: تدوین برنامه سوم در سه سطح برنامه راهبردی، برنامه راهبردی عملیاتی و برنامه توسعه مناطق تهیه شده که تا پایان سال قابل ارائه به شورای اسلامی شهر تهران است.

وی مسایل گوناگونی چون محقق نشدن بودجه ۱۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی و کاهش درآمد ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ میلیارد تومانی تقاضا از محل پروانه‌‌های ساختمانی را از جمله معضلات پیشروی شهرداری تهران دانست و اظهار داشت: برآورد خوش‌‌‌‌‌‌‌بینانه ما از درآمد شهرداری در سال جاری ۱۵ هزار میلیارد تومان است و دو هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان از منابع درآمد شهرداری قابل تحقق نیست.

معاون برنامه‌‌‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران راه برون‌‌‌‌‌رفت از این مسایل را بررسی بودجه شهرداری در سه سناریو صرفه‌‌‌جویی هزینه‌‌‌ها، تخصیص هزینه‌‌ها و بازنگری در هزینه‌‌ها دانست.

میرزایی بر اهمیت مسئله دسترسی‌‌ها تأکید و تصریح کرد: متأسفانه هزینه‌‌‌های ارزی در ماه‌‌‌های گذشته دو برابر شده و این امر سبب عدم امکان ادامه فعالیت‌‌‌ها در برخی از سازمان‌‌ها از جمله سازمان حمل و نقل و ترافیک شده است.

وی ضمن تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌‌ها در کلیه سازمان‌‌‌های نیازمند تجهیزات وارداتی، خواستار تهیه برآورد هزینه‌‌‌های ارزی در تک تک مناطق شد.

معاون برنامه‌‌‌‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از تشکیل ستاد مدیریت با هدف کاهش هزینه‌‌‌‌ها، شناسایی منابع درآمدی جدید و انجام وصول مطالبات شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: از دیگر الزاماتی که باید در دستورکار معاونت‌‌‌ها قرار گیرد تهیه گزارش از منابع قابل صرفه‌‌‌جویی است.

میرزایی ادامه داد: فعالیت مهمی به نام ایجاد نمایه‌‌‌های (پروفایل) توسعه برای تک تک محلات تهران در حال انجام است یعنی با ۷۰ شاخص برای ۳۵۴ محله و ۲۲ منطقه نمایه‌‌‌های توسعه ایجاد شده که در هر سال به‌هنگام و بروزرسانی می‌‌‌‌‌‌‌شود. این فعالیت کار مشترکی بین معاونت برنامه‌‌‌‌ریزی، سازمان نوسازی و فناوری اطلاعات است که بر اساس آن، محلات نیازمند مداخله انتخاب و برنامه توسعه برای آن تبیین می‌‌شود.

وی افزود: ما هم‌اکنون در مرحله‌ای هستیم که باید راه‌‌حل‌‌‌ها غربال و تقویم مالی شوند. به طور مثال در سبد راه‌‌‌حل‌‌‌های تهیه شده در زمینه حمل و نقل، با مشورت کمیسیون تخصصی شورا مقرر شد از بین این راه‌‌حل‌‌‌ها بر روی سه راه حل حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس)، برقی کردن موتور سیکلت‌‌‌ها و مدیریت تقاضا متمرکز شویم.  

معاون برنامه‌‌‌‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اضافه کرد: این بدان معناست که ما تنها بر روی عرضه فکر نکرده و به کاهش بخشی از تقاضا نیز بیندیشیم. این چارچوب بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل است که باید در پنج سال پیشرو برآن تمرکز کرد.

میرزایی اولویت‌‌بندی مسایل در تمامی حوزه‌ها را از ضروریات دانست و ابراز داشت: در حال حاضر اتمام پروژه‌‌‌های نیمه تمام و بودجه‌‌بندی از اولویت‌‌های حوزه عمران است.

وی بر مشارکت حداکثری و تعامل خوب معاونان برنامه‌‌‌ریزی در مناطق و ستاد با روابط عمومی‌‌‌ها تأکید کرد و علت تأخیر دو ماهه در ارایه برنامه را اهمیت مرحله فرایند تدوین برنامه بر خود برنامه و ایجاد فضای همزبانی مشترک بین مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر دانست.

معاون برنامه‌‌‌‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تهیه ۳۵ گزارش مطالعاتی برای اولین بار، تنظیم جدول داده ستانی شهر، تهیه GDP ساختار اقتصادی شهر تهران و مطالعاتی که سبب در اختیار گرفتن سرمایه مطلوب انسانی شده است را از دیگر دستاوردهای معاونت برنامه‌‌‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا در دوره جدید مدیریت شهری ذکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز