خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر داد:

تعریف ردیف بودجه مشخص برای یگان حفاظت محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۵۸

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: دستورالعمل جدیدی برای یگان حفاظت محیط زیست ابلاغ شده است که بر اساس آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف به تعریف ردیف بودجه مشخص برای یگان حفاظت محیط زیست شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی امروز در دومین روز دوره آموزشی پیشگیری و اجرای مطلوب قوانین در حوزه یگان حفاظت از ابلاغ دستورالعمل جدید در این حوزه خبر داد و گفت: ابلاغ جدید منجر به برطرف شدن بسیاری از چالش‌‌‌‌ها و محدودیت‌های کنونی برای محیط‌‌‌بانان می‌‌‌شود.

وی افزود: همچنین بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغ شده، سازمان مدیریت و برنامه‌‌‌ریزی مکلف به تعریف ردیف بودجه مشخص برای یگان حفاظت محیط زیست شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه حمل اسلحه برای محیط بان یک فرصت است که درصورت عدم گذراندن دوره های آموزشی بکارگیری آن می‌‌‌تواند به یک تهدید تبدیل شود، اظهار داشت: از سوی دیگر، خلاءهای قانونی نباید منجر به عدم استفاده درست محیط‌‌‌بانان از اسلحه خود و آسیب به آنها شود.

محبت‌خانی ابراز تاسف از اینکه قریب هزار محیط‌‌بان درکشور، بدون گذراندن دوره‌‌‌های آموزشی بدو خدمت، لباس محیط‌‌بانی پوشیده‌‌‌اند، تصریح کرد: ضروری است محیط‌‌‌بانان نیز همچون پرسنل ناجا به صورت دوره‌‌‌‌ای و مستمر آموزش‌‌‌های لازم را فراگیرند و در همین راستا، ساماندهی دوره‌‌‌های آموزشی بدو خدمت برای محیط‌‌‌بانان در دستورکار یگان محیط زیست قرار گرفته است.

وی با اشاره ضرورت رسیدگی به جرم‌‌‌های احتمالی محیط‌‌‌بانان در دادگاه‌‌های نظامی، از عدم تخصیص بودجه دولتی برای حمایت از محیط‌‌‌بانان گلایه کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید همچون نیروهای مسلح از بودجه‌‌‌‌ای اختصاصی برای یگان حفاظت محیط زیست برخوردار باشد تا اگر محیط‌‌‌بانی برابر قانون از سلاح استفاده کرد و محکوم به دیه شد، سازمان محیط زیست توانایی پرداخت آن و آزادسازی محیط‌بانان را داشته باشد.

محبت‌خانی حوزه فعالیت یک محیط‌‌بان را بسیار فراتر از مقابله با متخلفان شکار و صید دانست و خاطرنشان کرد: هر تخلفی در عرصه‌‌های طبیعی اعم از آلوده‌‌‌سازی محیط یا جرم‌‌‌های مشروط و غیرمشروط باید تحت پایش محیط‌‌‌بان باشد و در این خصوص محدودیتی برای محیط‌‌‌بانان در دستورالعمل‌‌‌های موجود تعریف نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز