خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت مطرح کرد:

عدم فعالیت حمل و نقل درون شهری در مکه از پنجم تا چهاردهم ذی‌الحجه

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۱۱

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری و حمل و نقل ترددی باید برای زایران تشریح شود، گفت: زایران باید بدانند که از پنجم تا چهاردهم ذی الحجه حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه اجازه فعالیت ندارد.

به گزارش ایلنا، حمید محمدی امروز در همایش توجیهی مدیران و عوامل کاروان های حج تمتع ۹۷ استان خوزستان ضمن تشریح برنامه های انجام گرفته در ماه‌های اخیر گفت: ارتقای خدمت رسانی به حجاج، یکی از اولویت های سازمان حج محسوب می شود.

وی با بیان اینکه امسال انتظارات حجاج بیشتر است، گفت: برنامه ریزی های خوبی انجام شده که همه خانواده بزرگ حج، سازمان، مدیران هتل ها و مدیران کاروان هر یک نقش خود را بخوبی ایفا نمایند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تمامی کاستی ها و مشکلات در حج سال گذشته مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و برمبنای آن برنامه ریزی های حج ۹۷ صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اصل مهم امنیت و عزت و کرامت حجاج، یعنی همان مواردی که در متن قرارداد سال گذشته وجود داشت، در توافقنامه حج جاری نیز درج شده است.

وی به کارگزاران توصیه کرد: آگاه سازی حجاج نسبت به تمامی ابعاد سفر حج و عملیات اجرایی حج  و به ویژه نقاطی که بخاطر محدودیتهای مبنایی، نقاط مسئله سازمان حج و زیارت است، قطعا سبب می شود که حجاج خودشان را با شرایط بهتر وفق دهند و از فرصتهای معنوی حج بهتر بهرمند شوند.

محمدی با تاکید بر اینکه همه تلاش سازمان و خادمین حجاج برای روانسازی فرایندهای خدمات رسانی به حجاج است، گفت: مدیران کاروانها و مجموعه ها و همه خادمین با رفع نواقص و کاستی ها و خدمتگزاری خالصانه، مسیر حجاج را در رسیدن به هدف اصلی سفر حج که وصول به معنویت است، هموار سازند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به منظور اطلاع رسانی جامعتر  و ارتباط مستمر با حجاج و کارگزاران کانال هایی ایجاد شده است، تاکید کرد: از همه حجاج و کارگزاران انتظار دا یم حتما در کانال های مورد نظر عضو شوند.

محمدی با توجه به محدودیتهای هتل در مدینه تصریح کرد: محدودیت های مذکور و علت  اسکان ۶ روزه در مدینه باید به درستی به حجاج منتقل شود.

وی اظهار کرد: حمل و نقل درون شهری و حمل و نقل ترددی باید برای زایران تشریح شود؛ زایران باید بدانند که از پنجم تا چهاردهم  ذی الحجه حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه اجازه فعالیت ندارد ، بنابراین حجاج باید نسبت به این امر کاملا مطلع باشند و مدیران و روحانیون برای این ایام برنامه های ویژه ای را در هتل ها تدارک ببینند.

محمدی تصریح کرد: به دغدغه های همه حجاج توجه کنید و به طور کامل و دقیق پاسخگوی آنها باشید؛ ضمنا  شرایط خاص و متفاوت سفر حج به ویژه ایام تشریق و مشاعر مقدسه بدرستی برای حجاج منعکس  شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز